تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۱۵۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
‏رییس بانک مرکزی روسیه:

رمز ارز‌ها خطرناک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری هستند

‌می‌متالز - الویرا نابیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه به سرمایه‌گذاران حوزه رمز ارز‌ها هشدار داد. او گفت دارایی‌های دیجیتال نوسانات زیادی دارند و سرمایه‌گذاران باید در مورد ضرر‌های زیاد در این حوزه محتاط باشند.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی روسیه نظر خود را در مورد ورود به بازار ارز‌های دیجیتال عنوان کرد. او در مصاحبه‌ای گفت به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز‌ها ریسک بیشتری از هرگونه سرمایه گذاری دیگر داشته باشد. او در این مورد گفت: دارایی‌های رمزنگاری شده خطرناک‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری هستند. بانک مرکزی هرگز به افراد توصیه نمی‌کند که در چه چیزی سرمایه‌گذاری کنند؛ اما در این مورد بخصوص با اطمینان می‌توان گفت در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید.

‌نابیولینا، سپرده‌های بانکی را گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاران می‌داند. با این حال او نسبت به این استراتژی نیز هشدار داد و گفت: ضروری است که محصولات را با دقت بررسی کنید و همچنین نظرات منتقدانه را در نظر بگیرید. به خصوص زمانی که به شما می‌گویند این سرمایه‌گذاری بدون ریسک است و سود بالایی در آن وجود دارد.

‌نابیولینا در گذشته دارایی‌های دیجیتال را آینده دنیای مالی نامیده بود. به عقیده وی رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) و نه تمام ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین، همان نوآوری در دنیای اقتصاد خواهد بود. این دارایی‌ها زیر نظر دولت کنترل می‌شوند و هر روبل دیجیتال معادل یک روبل نقد خواهد بود.

‌بانک مرکزی روسیه در مورد رمزارز‌ها و مقررات معاملات آن‌ها نظرات منفی ارائه می‌دهد. با این حال یکی از ثروتمندترین افراد روسیه به نام اولگ دریپاسکا این سازمان دولتی را مقصر اصلی می‌داند و اقدامات آن را در راستای منافع مردم نمی‌بیند. او که زمانی ثروتمندترین فرد روسیه بود اذعان داشت روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیا از لحاظ مساحت است، باید مانند السالوادور عمل کند و بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشور بپذیرد. او‌گفت: حتی الساوادور که همه آن را به دلیل مجاورت با هندوراس می‌شناسند نیاز به ارز‌های دیجیتال را درک کرده است و راه ساده‌تر را در پیش گرفته است. آن‌ها بیت کوین را به عنوان روش پرداخت پذیرفته‌اند. علاوه بر آن دریپاسکا ضرورت اجرای موثر قرارداد‌های خارجی با سایر نقاط جهان را مطرح کرد. او بانک مرکزی روسیه را به پذیرش ابزار‌های اقتصادی واقعی تشویق کرد تا به وسیله آن‌ها استقلال در توافقات بین‌المللی ممکن شود.

 

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده