تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۱۶۰۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانجات سیمان خوزستان عاملان فروش این فرآورده را با بورس آشنا کنند

‌می‌متالز - معاون مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم دولت فروش سیمان باید در بورس انجام شود گفت: کارخانجات تولید سیمان نهایت همکاری را برای آشنایی عاملان فروش سیمان استان برای خرید از بستر بورس داشته باشند تا در آینده در بازار سیمان با مشکلی مواجه نشویم.

به گزارش می‌متالز، سید احمد موالی زاده دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: عرضه و فروش سیمان از طریق بورس یک دستورالعمل کشوری است واستان نیز باید با کشور در این بخش تطبیق یابد.

وی گفت: عاملان و عرضه کنندگان سیمان نیز باید از طریق بورس سیمان خود را خریداری کنند و نمی‌شود در این بخش جدا از کشور حرکت کرد.

معاون مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: آشناشدن عاملان فروش سیمان در استان با این روش خرید زمان بر است به همین دلیل برای جلوگیری از هر گونه تنش در این بخش در بازار لازم است که تمهیداتی برای مدیریت در این بخش اندیشیده شود.

موالی زاده افزود: از کارخانجات تولید سیمان در استان تقاضا داریم این موضوع را به خوبی مدیریت کنند تا شاهد تعطیلی کار عاملان فروش سیمان در استان نباشیم.

وی گفت: نشست‌های کارشناسی برای ارائه راهکار و پیشنهاد تامین سیمان خرده فروشان در استان تشکیل شود تا عاملان فروش خود را با این شرایط جدید تطبیق دهند.

موالی زاده بیان کرد: باید فکری شود تا در این شرایط به خرده فروشان آسیبی وارد نشود و کارخانجات در آموزش عرضه کنندگان سیمان جهت فعالیت در بورس و امکان خرید سیمان از این بشتر همکاری داشته باشند.


شفاف سازی فروش سیمان در بستر بورس


مدیر عامل کارخانه سیمان بهبهان در این نشست بیان کرد: فروش و عرضه سیمان در فضای بورس باعث شفاف سازی می‌شود و امکان فعالیت دلالان در این بستر سلب می‌شود.

جعفر مطیعی گفت: کارخانجات تولید سیمان در استان تلاش داشتند در چند هفته اخیر با برگزاری نشست‌های متعدد عاملان فروش سیمان را آموزش دهند.

وی افزود: با عرضه سیمان در بورس انتظار داشتیم که عاملان فروش استقبال کنند، اما متاسفانه در این خصوص معترض بودند، اما در چند روز اخیر با آموزش‌هایی که انجام گرفت تعداد زیادی از عاملان فروش سیمان در استان کد بورسی دریافت کردند و با این بستر آشنا شدند.

مطیعی بیان کرد: با آشنا شدن عرضه کنندگان سیمان از نحوه خرید از بورس وضعیت عرضه و توزیع سیمان در استان بهبود خواهد یافت و از تمامی فرمانداران نیز تقاضا داریم در این راه برای آموزش عاملان شهرستان‌ها در نحوه استفاده از بورس همکاری کنند.

سه کارخانه تولید سیمان در استان وجود دارد که سالانه چهار میلیون تن سیمان تولید دارند.

میزان مصرف سیمان در استان ماهانه هشت هزار تن است.

در چند هفته اخیر طبق دستورالعمل کشوری عرضه و فروش سیمان به عاملان در بستر بورس باید انجام شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده