تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۱۶۳۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
روحانی:

امروز در تولید زمینه فولاد و مس به خودکفایی رسیدیم و صادرکننده هستیم

‌می‌متالز - رئیس جمهور گفت: در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص فولاد و مس، وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که واردات قابل ملاحظه‌ای داشتیم و امروز به خود کفایی رسیدیم و حتی صادر می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح طرح‌های وزارت صمت، اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که هفتاد و هفتمین پروژه افتتاح را داشتیم. معادن ما یکی از نعمت‌های خداداد است که در اختیار مردم قرار داده شده است. در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص فولاد و مس، وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که واردات قابل ملاحظه‌ای داشتیم و امروز به خود کفایی رسیدیم و حتی صادر می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: درحوزه معادن اقدامات بسیار ارزشمندی در این دولت انجام شده است. تکمیل زنجیره فولاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افتخار آمیز است. شیرین سازی و انتقال آب از جنوب به مناطق مرکزی کشور اقدامی بزرگ و ارزشمند برای توسعه کشور بود که در این دولت انجام شد.

وی افزود: جنگ اقتصادی ترامپ علیه ایران از نظر قیمت کالا‌ها فشار زیادی به مردم وارد کرد. در بخش پتروشیمی با افتتاح ۱۷ طرح ملی پتروشیمی در یکسال، یک جهش عظیم تاریخی در کشور ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور از معادن به عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی که در خدمت مردم ایران قرار داده شده، نام برد و با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده در این دولت در حوزه معادن، گفت: اقدامات بسیار بزرگی در حوزه معادن انجام شده که از نظر اشتغال جوانان، تامین نیاز‌های داخلی و همچنین صادرات محصولات معدنی آثار آن مشهود است.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده