تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۱۶۵۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴۳هزارواحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴۳هزار و ۹۰۶ واحد افزایش، معادل ۳.۶۲درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون انواع اوراق بهادار به‌ارزش ۳۱۰ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۵۱ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به‌ترتیب ۱۴.۱ درصد کاهش، ۲ و ۵۵ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۳۱۴۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به‌ارزش کل بیش از ۵۴ هزار و ۱۱ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به‌ترتیب با ۵۱.۶۳ و ۴۳.۲۴ درصد افت همراه شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۱ تیرماه با ۴۳ هزار و ۹۰۶ واحد افزایش، معادل ۳.۶۲ درصد رشد کرد و به رقم یک‌میلیون و ۲۵۶ هزارو ۹۶۰ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۷ هزار و ۳۰۰ واحد افزایش، معادل ۱.۹۴ رشد کرد و رقم ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۲ هزار و ۹۲۱ واحد افزایش به رقم ۹۳۳ هزار و ۶۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۶ هزار و ۸۴ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۰ واحد رسید که به‌این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۶۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۳.۵۷ درصد رشد همراه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده