تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۱۶۶۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراحت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۱۰هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۹۴۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان در بیش از ۹۵۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰ هزار و ۹۲۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۴۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس و پتروشیمی فناوران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۸۱۶ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۳۳۰ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۸۵۱ واحد، آزاد شناور ۱۸۳۳۸ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۱۷۵۲ و ۹۲۲۸ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۶۳ میلیارد تومان در ۳۹۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۱۱۱ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آیا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده