تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۱۶۷۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

‌می‌متالز - امروز سهامداران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، ملی سرب و روی ایران و گروه صنعتی بوتان در بورس و معامله‌گران شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز، پاکدیس و زرین معدن آسیا در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۲ هزار و ۳۱۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۹۲ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۵ میلیارد و ۸۸۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۴۰ میلیارد تومان در بیش از ۸۷۵ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، ملی سرب و روی ایران و گروه صنعتی بوتان بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کرمان، پارس الکتریک و صنایع شیمیایی سینا بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان در ۶۰۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۱۱۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز، پاکدیس و زرین معدن آسیا بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های آسیا سیر ارس، بیمه معلم و داروسازی تولید دارو بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده