تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۱۶۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صنعت‌کاران در سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته سال:

تحریم‌ها حوزه کسب و کار را با چالش‌های متعددی روبرو کرده است

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور هیات رئیسه مجلس: متاسفانه از نظر شاخص‌هایی که درباره ارزیابی فضای کسب و کار مطرح است، در بین کشور‌های حوزه سند چشم انداز جایگاه مناسبی نداریم که علت آن تحریم‌ها و عدم حضور موثر در پیمان‌های جهانی و وضع تعرفه‌های سنگین برای برخی از کالا‌ها و عدم حضور رایزن‌ها در بسیاری از کشور‌ها است.

به گزارش می‌متالز، سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰ (در توسعه کسب و کار) با حضور علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر، سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور مجلس، امیر یوسفیان، نائب رئیس بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران نمونه کشوری در حوزه کسب و کار به مناسبت روز صنعت و معدن در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

در این اجلاس از میان مدیران عامل صد‌ها شرکت، از مدیران و رهبران شایسته ایران ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور هیات رئیسه مجلس در این مراسم گفت: متاسفانه از نظر شاخص‌هایی که درباره ارزیابی فضای کسب و کار مطرح است، در بین کشور‌های حوزه سند چشم انداز جایگاه مناسبی نداریم.

او با اشاره به بررسی موانع کسب و کار اظهار کرد: از زماتی که شعار سال اعلام شد، راهکار‌ها را به دولت فعلی و منتخب اعلام کردیم.

بنی هاشمی با بیان اینکه عوامل خارجی و داخلی در طی سال‌های اخیر موانعی در فضای کسب و کار ایجاد کرده گفت: موانع خارجی باعث شده کسب و کار با چالش روبرو شود که از جمله می‌توان به تحریم‌ها و عدم حضور موثر در پیمان‌های جهانی و وضع تعرفه‌های سنگین برای برخی از کالا‌ها و عدم حضور رایزن‌ها در بسیاری از کشور‌ها اشاره کرد.

مشاور هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بخشی از موانع داخلی در مجلس ما است گفت: در برخی از حوزه‌ها یا قانون مناسب داریم یا نظارت درست و صحیحی نداریم.

بنی هاشمی افزود: ما در صنعت به شدت نیاز داریم که فضای فرصت طلبی دلالی را با فضای ارزش آفرینی واسطه گری جابجا کنیم.

او در ادامه با اشاره به قوانین دست و پاگیر در مجلس گفت: قوانین دست و پاگیر مساله دیگری است که باید به آن اشاره کرد. در بحث دولت نیز دولت باید دست از تصدی گری در حوزه تولید بر دارد و باید بخشنامه‌های شناور که به شدت بر تولید ضربه زده حذف شود.

مشاور هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سیستم‌های بانکی مساله دیگر است گفت: هدایت نقدینگی بانک‌ها به سمت تولید و اینکه بازار سرمایه جایگاه خود را پیدا کند مساله دیگری است که باید مدیریت شود.

او با اشاره به آنچه که اقتصاد کشور به آن نیازمند است اظهار کرد: ما نیازمند افرادی هستیم که مفهموم ارزش آفرینی و شیوه‌های خلق ارزش را بفهمند و از آن‌ها در محیط کسب و کار استفاده شود.

بنی هاشمی با بیان اینکه حلقه مدیریت مفقوده است و جای مفهوم عرصه صنعتی خالی است گفت: امیدواریم بتوانیم با حضور مدیران موفق این خلا را پر کنیم.

در پایان این مراسم از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن به عنوان مدیران نمونه و شاخص سال تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از مدیران عامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گروه صنعتی بارز، شرکت صنایع بهداشتی ساینا، شرکت معادن مس چهارگنبد، شرکت گلتاش، شرکت خورشید فناوران نفیس، شرکت پیشرو کاغذ نگار پارس، شرکت لوله گستر اسفراین و جمعی دیگر از شرکت‌ها تقدیر به عمل آمد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده