تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۵:۳۱
بازدید: ۴۷۸
کد خبر: ۲۱۷۶۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استفاده از فناوری «تانک بایولیچینگ» برای نخستین بار در جهان

‌می‌متالز - برای اجرای ۵ طرح بزرگ شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) شامل مجتمع فولادسازی و واحد خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ) شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه و مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) ۴۰۰ هزار میلیارد ریال با حمایت بانک پاسارگاد سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال به کار چهار هزار و ۱۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت بابک مس ایرانیان در مراسم افتتاح ۵ پروژه بزرگ میدکو گفت: عملیات اجرایی احداث این مجتمع از مردادماه سال ۹۰ در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که هم اکنون با افتتاح کامل آن ضمن معرفی جدیدترین فناوری جهانی دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهان ۵۰ هزارتن ظرفیت تولید کاتد مس (معادل با ۱۵درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده می شود.

محمدرضا میرزایی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومانی مجتمع تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان تصریح کرد: همچنین با افتتاح این پروژه اشتغال پایدار برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم میشود و مهمترین عاملی که این مجتمع تولیدی میدکو را در سطح جهان به یک نمونه بیبدیل تبدیل ساخته، استفاده از فناوری «تانک بایولیچینگ» برای نخستین بار در جهان در مقیاس صنعتی است.

به گفته وی، با افتتاح مجتمع تولید مس میدکو، شاهد معرفی جدیدترین فناوری دوستدار محیط زیست در تولید کاتد مس به ایران و جهانیان خواهیم بود که زمینه ساز ایجاد انقلاب جدیدی در فرایند تولید کاتد مس در جهان خواهد شد.

استفاده از این فناوری در تولید مس از جمله ویژگی‌های شاخص و خاص این پروژه است که سبب کاهش حدود ۴۰ درصدی سرمایه گذاری در تولید و نیز کاهش ۳۸ درصدی قیمت تمام شده را سبب شده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده