تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۱۸۰۶۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تشریح آخرین وضعیت ۲ طرح ساماندهی بازار خودرو

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس جزئیات آخرین وضعیت بررسی ۲ طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس، گفت: درباره ساماندهی صنعت خودرو ۲ طرح در کمیسیون در حال بررسی است که یکی از این طرح‌ها در مجلس دهم تصویب شده بود که شورای نگهبان نسبت به ماده ۴ آن ایراد گرفته و به مجلس بازگردانده بود و به دلیل پایان عمر مجلس دهم رسیدگی به آن به مجلس یازدهم موکول شده است.

وی در تشریح ایراد شورای نگهبان نسبت به این طرح بیان کرد: شورای نگهبان نسبت به ماده ۴ این طرح که مربوط به مالیات معافیت مالیاتی واردات خودرو‌های هیبریدی بود ایراد گرفته و آن را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تعارض دانسته بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: طرح دیگری نیز تحت عنوان ساماندهی صنعت خودرو‌های سبک که مهمترین محور آن عرضه خودرو در بورس است، از سوی نمایندگان مجلس یازدهم تدوین شده که پس از بررسی این ۲ طرح در کمیسیون صناین، مقرر شد آن‌ها با هم ادقام شود که در نهایت برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شد.

جدی بیان کرد: در زمان بررسی این طرح در جلسه علنی تعدادی از نمایندگان به ادقام این ۲ طرح ایراد آیین‌نامه‌ای گرفتند و عنوان کردن که این ۲ طرح با هم متفاوت است و باید به صورت مجزا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت برای تصمیم‌گیری به کمیسیون باز گردانده شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس یادآور شد:در جلسه کمیسیون صنایع که پیش از تعطیلات تابستانی مجلس برگزار شد طرح مجلس دهم درباره ساماندهی صنعت خودرو که ماده ۴ آن مورد ایراد شورای نگهبان بود، بررسی و اصلاح شد که بر اساس آن واردات برخی خودرو‌ها با شرایط خاص مجاز است که این طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و هفته آینده و پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس در دستور کار جلسه علنی قرار خواهد گرفت.

جدی با اشاره به دیگر طرح ساماندهی صنعت خودرو که مهمترین محور آن عرضه خودرو در بورس است و در مجلس یازدهم تهیه و تدوین شده، گفت: ادامه رسیدگی به این طرح به جلسات کمیسیون صنایع و معادن پس از تعطیلات تابستانی مجلس موکول شده است که پس از پایان بررسی آن این طرح نیز به صورت مجزا برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده