تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۱۸۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۵ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۵هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان در بیش از ۸۷۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵ هزار و ۷۲۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پردیس و فولاد خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۴۵۵ واحد، کل (هم‌وزن) ۹۷۱ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۱۷ واحد، آزاد شناور ۴۵۳۳ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۳۳۲۵ و ۱۴۲۶۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۱ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان در ۶۵۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی صنعتی مینو، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، بانک دی و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده