تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۱۸۶۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش‌بینی بورس ۲۷ تیر / احتمال رکود در بورس زیاد است

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: به لحاظ تکنیکالی بعد از یک صعود شارپی و گسترده شاهد رکود در بازار هستیم. با همین الگو می‌توانیم پیش‌بینی کنیم رکود احتمال بیشتری را در نسبت با رشد در بازار سرمایه امسال دارد.

به گزارش می متالز، امروز بازار سهام با رشد قابل توجهی آغاز به کار کرد و در نهایت در کانال یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. با انتشار گزارشات پالایشی امروز شاهد روند مثبت این گروه و افزایش تقاضا در آن‌ها بودیم. امروز بازار با لیدری پالایشی‌ها به کار خود پایان داد. همچنین دیگر گروه‌های بازار هم امروز روندی متعادل و صعودی را ثبت کردند.

فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در حال حاضر روند طبیعی خود را دارد. فراز و نشیب‌ها در بازار سرمایه محدود هستند و همان‌طور که مشهود است شاخص با وجود روند مثبت در هفته‌های گذشته رشد شارپd را ثبت نکرده است.

وی افزود: با توجه به حجم معاملات، حجم عرضه‌ها و نزول مناسب سطح عمومی قیمت‌ها و شاخص کل شاهد یک روند صعودی سریع در بازار نیستیم. همچنین به واسطه انتظارات تورمی شکل گرفته در نتیجه کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری، بورس می‌تواند رشد خوبی را داشته باشد.

آقا بزرگی می‌گوید: در سال ۹۸ بازدهی بازار سهام ۱۸۷ درصد بود و این رقم در سال ۹۹ به ۱۵۵ درصد رسید. به لحاظ تکنیکالی بعد از یک صعود شارپی و گسترده شاهد رکود در بازار هستیم. با همین الگو می‌توانیم پیش‌بینی کنیم رکود احتمال بیشتری را در نسبت با رشد در بازار سرمایه امسال دارد.

آقا بزرگی در بخش دیگری تاکید کرد: در روزهای آینده بورس به دلیل سیگنال‌هایی از جمله تغییرات نرخ ارز و کاهش نرخ بهره که دریافت کرده است با روندی متعادل و مثبت خواهد بود. البته در برخی از روزها روند صعودی را نمی‌بینیم و بازار فقط با روند تعادل خود پیش می‌رود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده