تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۲۰۰۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واردات مس چین در ماه June برای سومین ماه متوالی کاهش یافت

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی گمرک چین، واردات مس برای سومین ماه متوالی در ماه ژوئن کاهش یافت. دلیل این کاهش واردات، قیمت‌های بالا و رشد آهسته تولید بود که بر تقاضای بزرگترین مصرف کننده فلز سرخ در جهان تاثیر گذاشت.

به گزارش می‌متالز، اداره کل گمرک چین اعلام کرد، واردات محصولات مس میانی و فرآورده‌های مس پایین دستی در ماه گذشته ۴۲۸ هزار و ۴۳۸ تن بوده که ۳٫۹ درصد پایین‌تر از واردات ۴۴۵ هزار و ۷۲۵ تنی ماه May می‌باشد. این میزان واردات همچنین ۳۴٫۷ درصد کمتر از ۶۵۶ هزار و ۴۸۳ تن ماه June سال گذشته می‌باشد.

آقای Tianyu He تحلیلگر مس گروه CRU معتقد است به دلیل قیمت‌های بالای مس میزان واردات کاهش یافته و از سوی دیگر تقاضای چین در سه ماهه دوم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ضعیف‌تر شده است.

وی ادامه داد: با این حال به جهت بهبود تقاضا، بازار به قیمت‌های بالا و سفارشات بیشتر در نیمه دوم سال عادت خواهد کرد.

رشد صنایع تولیدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مصرف کنندگان فلز سرخ، به دلیل هزینه‌های بالای مواد اولیه و شیوع کرونا در استان اصلی صادراتی یعنی Guangdong در ماه June به پایین‌ترین سطح ۴ ماه اخیر رسید، اگرچه فعالیت‌های بخش ساخت وساز ثابت بود.

گمرک چین اعلام کرده در نیمه اول سال واردات مس ۲٫۷۹ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱٫۶ درصد کاهش داشته است.

تقاضای چین پس از همه گیری کرونا شدیدا افزایش یافته و قیمت مس در شانگ‌های بسیار بالاتر از لندن رفته است. علاوه بر موارد فوق، محدوده بسته آربیتراژ فعالیت‌های تجاری را محدود کرد.

در ماه‌های اخیر با توجه به اینکه مس در بورس فلزات لندن به رکورد تقریبا ۱۰ هزار و ۷۵۰ دلار در هر تن رسیده بود، میزان سفته بازی خاتمه یافت و همین امر باعث کاهش اشتهای مصرف کنندگان چینی برای فلز سرخ وارداتی شد. همین امر موجودی مس در انبار‌های شانگ‌های را به بالاترین سطح تقریبا ۲ سال اخیر یعنی ۴۴۰ هزار تن رساند.

گمرک چین گفت: واردات کنسانتره مس یا ماده معدنی مس اندکی فرآوری شده در June به ۱٫۶۷ میلیون تن رسید که کمترین میزان از August ۲۰۲۰ می‌باشد. واردات ماه ژوئن ۱۴٫۴ درصد کمتر از ۱٫۹۴ میلیون تن ماه May بوده، اما ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را نشان می‌دهد.

در همین حال صادرات آلومینیوم میانی و محصولات آلومینیوم چین در ماه ژوئن ۴۵۴ هزار و ۳۹۷ تن گزارش شده که این میزان ۳٫۵ درصد رشد ماهانه و ۲۸٫۳ درصد رشد سالانه را نشان می‌دهد. همچنین در نیمه اول امسال صادرات آلومینیوم میانی و محصولات آلومینیومی با رشد ۱۰٫۷ درصدی به ۲٫۶۲ میلیون تن رسیده است.

منبع: انجمن مس ایران 

عناوین برگزیده