تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۲۲۰۰۳۹
سرویس خبر : صنایع کوچک

افتتاح دو واحد تولیدی در سنندج با اشتغال زایی ۴۳ نفر

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت از افتتاح واحد‌های تولیدی شامل تولید خمیردندان و البسه یک‌بارمصرف بیمارستانی و پدالکلی در سنندج با حضور مسوولان استانی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد دره‌وزمی در مراسم افتتاحیه دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج، گفت: واحد تولیدی ژیران دانش‌پژوهان فناور، بعنوان یک واحد دانش بنیان فعالیت خود را با تمرکز بر تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی ایده استفاده از آلفاپاینن در فرمولاسیون خمیردندان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی ۱۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در واحد تولیدی ژیران دانش‌پژوهان فناور برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجادشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به اینکه در این واحد تولید خمیردندان با برند آلفادنت تولید می‌شود، بیان کرد: این واحد اولین واحد تولیدی خمیردندان در کردستان است که روزانه ظرفیت چهار تن و ۴۰ هزار تیوپ خمیردندان را دارد.

واحد تولیدی سایمان طب آوای ژیان یکی دیگر از واحد‌های افتتاح شده بود که به تولید البسه یک‌بار مصرف بیمارستانی و پدالکلی می‌پردازد.

دره وزمی در افتتاحیه واحد تولیدی سایمان طب آوای ژیان، گفت: این واحد تولیدی با توجه به شرایط کرونایی یکی از نیاز‌های ویژه مردم و کادر درمان است که روزانه ۱۰ هزار دست لباس یک‌بارمصرف بیمارستانی و ۵۰ هزار عدد پدالکلی تولید می‌کند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی ۱۸ نفر در این واحد تولیدی، افزود: سازمان صنعت و معدن ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات به این واحد تولیدی پرداخت کرده و در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش به آن اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، ادامه داد: زمینی در شهرک صنعتی سرنجانیه به این واحد تولیدی واگذار خواهد شد که بتوانند توسعه‌های لازم را در راستای تولید تخصصی خود انجام دهد.

واحد سامیار تجارت پارکبان غرب، یک واحد نیمه‌تمام در تولید و عرضه انواع مقوا با ضایعات کاغذ و کارتون است که امروز مسئولان استانی از این واحد بازدید کردند و مشکلات زیرساخت‌های برق و گاز آن با هماهنگی اداره‌های مربوطه رفع شد.

پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جریان بازدید از این واحد، گفت: عملیات ساخت این واحد تولیدی تاکنون ۸۵ درصد رشد فیزیکی داشته است و پس از افتتاح به تولید انواع مقوا خواهد پرداخت و با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه ثابت برای ۱۷ نفر اشتغال‌زایی کرده و ۲۰۰ تن مقوای دوبلکس تولید سالانه خواهد داشت.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده