تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۲۲۰۸۰۴
سرویس خبر : انرژی
رییس انجمن پیمانکاران گلستان:

قطعی برق صنایع عاملی اصلی گرانی سیمان و میلگرد است

‌می‌متالز - جلالی، رییس انجمن پیمانکاران گلستان گفت: قطعی برق صنایع و کارخانجات فولاد عامل اصلی گرانی سیمان و میلگرد در بازار است.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر جلالی اظهار کرد: قطعی برق صنایع و کارخانجات فولاد و سیمان باعث کمبود این دو محصول در بازار شده و به همین دلیل دلالان قیمت سیمان را به دو برابر افزایش داده اند.

وی افزود: قیمت میلگرد نیز به اوج خود رسیده و سبب شده این دو محصول یا در بازار نایاب و یا با قیمت بالا به فروش برسد.

وی وارد شدن سیمان به بازار بورس کالا را از دیگر عوامل گرانی این محصول برشمرد و افزود: با توجه به اینکه فصل پیش رو بهترین زمان برای پروژه‌های عمرانی است این افزایش قیمت‌ها خسارات زیادی به پروژه‌ها وارد کرده است و با نزدیک شدن به فصل سرما پروژه‌های عمرانی در رکود کامل قرار می‌گیرند.

جلالی با اشاره به اینکه خسارت بزرگی به شرکت‌های پیمان کاری وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بسیاری از پروژه‌های حیاتی استان که لازم است هر چه سریعتر به بهره برداری برسد در حالت رکود قرار گرفته است.

رییس انجمن پیمانکاران گلستان گفت: اگر قطعی برق بصورت مدیریت شده به صورت دو ساعت در روز باشد شاید بتوان نیاز برق کارخانجات را تامین کرد تا آن‌ها نیز بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند و به سطح واقعی خود شان برگردند

وی افزود: دولت باید مدیریت شده برق صنایع را وصل کند تا آثار بسیار سختی به پروژه‌های عمرانی و سخت و ساز‌ها وارد نشود.

جلالی با بیان اینکه توقف پروژه عمرانی بهره برداران این پروژه‌ها که دولت و مردم هستند متضرر خواهد کرد، تصریح کرد: از مسوولان تقاضا داریم کارخانه سیمان پیوند را در اختیار پیمانکاران استان قرار دهند و به پروژه‌های عمرانی تزریق کنند تا از حالت رکود بیرون بیایم.

وی در ادامه گفت: هر پاکت ۲۵ هزار تومانی سیمان را دلالان بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند و این یک خیانت است که لازم است سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این بخش فعال شوند.

جلالی تاکید کرد: چرا باید سیمانی که از کارخانه به قیمت مصوب تحویل گرفته می‌شود امروز باید چند برابر قیمت در بازار به فروش برسد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده