تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۲۰۸۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دلالان سیمان را در استان کهگیلویه و بویراحمد گران کردند

‌می‌متالز - این روز‌ها به دلیل تعطیلی موقت برخی کارخانه‌های سیمان با هدف کاهش خاموشی‌ها، دلالان از فرصت برای گران‌فروشی سیمان نهایت استفاده را کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، تعطیلی کارخانجات پرمصرف از جمله سیمان یاسوج با ظرفیت ۷۰۰ تن و سیمان مارگون با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در بازه زمانی که با اُفت فشار برق روبه‌رو هستیم بنابر تصمیم کشوری صورت گرفت و همین امر سبب کمبود سیمان و در نهایت گران شدن باشیم.

بنا به گفته سید حشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ۱۸ تیرماه قرار بود تعطیلی کارخانه سیمان مارگون با مصرف حدود ۱۵ مگاوات، کارخانه فولاد یاسوج با مصرف بین ۱۵ تا ۲۰ مگاوات و کارخانه سیمان یاسوج نیز با مصرف حدود ۷ درصد برای مدت سه هفته باشد، ولی بیش از ۲۱ روز از آن تاریخ می‌گذرد و هنوز سیمان مارگون تعطیل است.

کارخانه سیمان مارگون در شرایطی تعطیل بوده که بیش از ۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از صفر تا ۱۰۰ درصد در زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن سال گذشته در دنا، باید تا قبل از فصل سرما احداث تعمیر شوند.

در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نشان از کمبود و افزایش سرسام آور قیمت سیمان در این استان حتی تا ۱۰۲ هزار تومان دارد که این بیانگر رها شدن بازار است و متولیان باید پاسخگو باشند و حتی توسط دستگاه قضایی پیگیری شود تا درس عبرتی برای مسئولان بدون دغدغه باشد.

سیمان گران نشده است

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه قیمت سیمان تغییر نکرده است گفت: به دلیل قطعی برق کارخانجات سیمان کمبود وجود دارد.

روح‌الله باقری‌فرد قیمت هر کیسه سیمان را ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هر کسی بیش از این قیمت فروش کرده تخلف محرز گران‌فروشی است و به شدت برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گران شدن سیمان را رد می‌کند و می‌گوید: عاملان حق گران‌فروشی ندارند، زیرا سیمان گران نشده است.

حشمت‌الله صمیمی دوست اظهار داشت: کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان مارگون به دلیل کمبود برق تعطیل شده که به همین دلیل شاهد کمبود سیمان در بازار هستیم، ولی گران‌فروشی در این شرایط پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه ممکن است کسی سیمان داشته باشد و گران بفروشد خاطرنشان کرد: عاملان حق گرانفروشی ندارند و اگر عواملی گران فروخت، مردم مستند ارایه دهند تا برخورد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده