تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۲۳۴۷۴

شرایط بسیار مطلوب تجهیزاتی در بنادر شمالی و جنوبی/ ایجاد ظرفیت مناسب عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته با تاکید بر لزوم تغییر نظام بازاریابی ایران، گفت:در کشور‌های دیگر بخش خصوصی به‌عنوان سرمایه‌گذار تعرفه‌گذاری کرده و بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مسعود پل مه با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشته بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای در بنادر شمالی و جنوبی کشور، تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه ظرفیت و افزایش میزان عملیات تخلیه و بارگیری ایجاد شده است، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی اسکله‌ها، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر و ایجاد محوطه‌های مناسب بندری برای عملیات تخلیه و بارگیری از مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.

وی افزود: بنادر کشور از نظر تجهیزات؛ شرایط بسیار مطلوبی دارند و از ظرفیت مازاد عملیاتی چه در بخش وسعت بنادر، انبارها، محوطه‌های پشتیبانی و... برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت مطلوبی در بنادر کشور از نظر تجهیزات حاکم و قابلیت لازم برای تخلیه و بارگیری کالا با تناژ بالا ایجاد شده است، گفت: در بخش نرم‌افزاری با چالش‌هایی مواجه هستیم که بخش خصوصی به نیابت از بخش دولتی در این زمینه مسوول است و باید در این زمینه اقدامات مناسب را مدنظر قرار دهد.

پل‌مه با اشاره به اینکه باید دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی مناسب در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه بندری و دریایی ایجاد شده، از این رو باید رویکرد دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی در کشور تغییر پیدا کند.

وی اضافه کرد: در تمامی کشور‌های دنیا؛ بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذاری وارد عمل می‌شود، تعرفه‌گذاری می‌کند، بهترین خدمات را ارائه کرده و وارد بازار رقابت می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما چنین رویه‌ای وجود ندارد.

دبیرکل انجمن شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه تحریم؛ بزرگترین مانع برای بنادر کشور است و شرایط را برای بازاریابی و رقابت بسیار سخت کرده است، بیان کرد: دولت سیزدهم باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی اقتصادی تغییر رویکرد دهد و ظرفیت بالقوه اقتصاد ایران به ویژه در حوزه بندری و دریایی را بالفعل کند.

پل مه با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی اقتصادی باید برنامه محور و اراده محور عمل کنیم، ابراز امیدواری کرد: دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرایط مطلوبی را به وجود آورد و با تصمیمات جدید، بر مبنای توسعه دریا و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی عمل کند.

وی گفت: عملیات حمل کالا بر اساس دو قاعده کلی صورت می‌گیرد؛ محور واردات و صادرات به صورت متمرکز و مستقل و نیز هاب بودن در منطقه دو مساله حیاتی و مهم هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده