تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۲۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاول اقتصاد امریکا را مستحکم و قوی می داند

می متالز - رئیس فدرال رزور امریکا، جروم پاول در جدیدترین اظهارت خود در مورد سیاست های مالی، اقتصادی امریکا را قوی و مستحکم اعلام کرد و پیش بینی کرد که روند رشد ادامه خواهد داشت.
پاول اقتصاد امریکا را مستحکم و قوی می داند

به گزارش می متالز و به نقل از رویترز و بر اساس اظهارات پاول، فدرال رزرو نگران کاهش رشد بخش مسکن و افزایش سطح بدهی شرکت های آمریکایی است اما رئیس بانک مرکزی امریکا تاکید دارد این موضوعات خللی در روند اقتصاد امریکا ایجاد نخواهد کرد.



پاول در بخشی از اظهاراتش گفت: "فدرال رزرو ریسک هایی مثل کاهش رشد بخش مسکن و افزایش بدهی شرکت ها را به دقت زیر نظر دارد ولی به نظر من اقتصاد واقعا مستحکم و قوی ما می تواند به روند رو به رشد ادامه دهد."

 

البته بر اساس این گزارش پاول حاضر نشد به سوالی درباره افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده به طور مستقیم پاسخ دهد ولی گفت: هیچ عاملی در شرایط کنونی وجود ندارد که مانع بزرگی برای انتظارات مربوط به افزایش مجدد نرخ بهره در نشست دسامبر باشد.


همچنین پاول اعتقاد دارد که بازارها به این موضوع که در هر زمانی از سال 2019 امکان افزایش نرخ بهره وجود دارد عادت کرده اند و ادامه داد که سیاست های ما باعث شده تا اقتصاد امریکا در این وضعیت مناسب قرار گیرد.

 

این اظهارت به نظر می رسد تاییدی بر ادامه روند افزایش نرخ بهره و افزایش این نرخ در نشست دسامبر باشد. فدرال رزرو در نشست قبلی خود نرخ بهره را تغییر نداد. البته یکی از مشکلات فدرال رزور در این بین مخالفت های ترامپ با سیاست این سازمان است.

 

کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های دولتی(کسری بودجه) بی شک تاثیر زیادی بر بهبود شرایط رشد اقتصادی طی ماه های اخیر داشته است.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده