تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۲۷۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهان حامی طلا در آینده نزدیک / آمارهای اقتصادی هفته آینده آمریکا را دنبال کنید

می متالز - به گفته برخی از تحلیلگران تحت تاثیر افزایش نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد جهان هفته آینده طلا رشد قیمت خواهد داشت. افزایش تهدید کند شدن رشد اقتصادی جهان باعث شده برخی از سرمایه گذارن بازار سرمایه را رها کرده و یا در فکر کم کردن فعالیت خود در آن باشند و در عین حال به دنبال مکان های امن سرمایه از جمله طلا بروند.
نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهان حامی طلا در آینده نزدیک / آمارهای اقتصادی هفته آینده آمریکا را دنبال کنید

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو، گردش و تغییر انتظارات نسبت به روند رشد اقتصادی جهان از زمان اظهارات جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست فدرال رزرو دالاس به وجود آمد. در این نشست جروم پاول وضعیت اقتصاد آمریکا را سلامت و قوی دانست، ولی پتانسیل به وجود آمدن ریسک ها را در زمان پیش رو عنوان کرد. این اتفاق باعث افت در بازار شاخص سهام شد.

 

انتظار ضعیف شدن رشد اقتصادی جهان بر روند و انتظارات از شاخص ارزش دلار و نرخ بهره تاثیر گذار خواهد داشت. هرچند افزایش نرخ بهره در دسامبر واقعیتی مسلم به نظر می رسد، اما چشم انداز اقتصاد جهان باعث تغییر چشم انداز افزایش نرخ بهره 2019 می شود.

 

"مایک مک گلون"، استراتژیست ارشد کالایی در بلومبرگ می گوید: "در حالی که فلز زرد در محدوده مبادلاتی تنگ و باریکی قرار دارد، پایان بازی فدرال رزرو و رسیدن به انتهای چرخه افزایش نرخ بهره عاملی است که طلا برای رالی قیمتی به آن نیاز دارد."

 

"مک گلون" گفت: "طلا آماده رشد قیمت است. بر اساس جداول 24 ماهه بولینگر، طلا در باریک ترین محدوده قیمت مبادلاتی خود در 16 سال گذشته قرار گرفته است که این موضوع نشانگر تصمیم به افزایش قیمت است. از طرفی هم برای اینکه طلا افت قیمت داشته باشد نیاز است تا دلار بالای سطح رکورد چند ساله خود باقی مانده و شاخص بازارهای سهام نوسان کمتری داشته باشند."

 

"رایان مک کی"، استراتژیست در TD Securiries اعتقاد دارد در کوتاه مدت  "انتظارات " بازار نسبت به کند شدن رشد اقتصادی جهان می تواند به افزایش قیمت طلا کمک کند، اما این تحلیلگر به این موضوع هم اشاره کرد که به نظر می رسد فعلا بازارها کمی به روند طلا بدبین هستند.

 

البته مک کی روند بلند مدت رشد اقتصادی جهان را از نظر فاندامنتال  قوی می داند و از نظر این تحلیلگر و موسسه مطبوعش ما شاهد شکل گیری تهدیدات تا نیمه دوم سال 2019 نخواهیم بود. در نیمه 2019 می تواند روی حمایت این نگرانی از طلا و دیگر فلزات گرانبها حساب کرد.

 

همچنین اقتصاددانان در موسسه "نومورا" هم تهدید رشد اقتصادی جهان را فوری و نزدیک نمی بینند.

 

توضیح اینکه حس وجود یک نگرانی با واقعیت آن تفاوت دارد به طور مثال در گزارش فوق نگرانی نسبت به کندی رشد اقتصادی دلیل حمایت از طلا در کوتاه مدت عنوان شده و نه وجود قطعی آن .. به همین دلیل می بینیم برخی از تحلیلگرانی که نظراتشان در این گزارش آمده اعتقاد دارند کند شدن رشد اقتصادی جهان در آینده وجود دارد و دلایل خود را هم عنوان می کنند که این ربطی به احساس نگرانی های بازار در شرایط فعلی ندارد.

 

موسسه نومورا اعلام کرد: "ما معتقدیم که هر گونه کاهش رشد اقتصادی جهان در ماه های آینده حاد و جدی نیست، اما در چند هفته گذشته عدم پایداری این روند در معرض خطر قرار گرفته است."

 

"فواد رزاق زاده "، تحلیلگر تکنیکال در موسسه سیتی ایندکس در مورد روند قیمت طلا گفت: "سرمایه گذاران باید به دقت آمارهای اقتصادی آمریکا را که هفته آینده منتشر می شود دنبال کنند، چراکه این آمارها می توانند حرکت بعدی طلا را مشخص کنند."

 

"رزاق زاده" گفت: " اگر ما در آمارهای اقتصادی آمریکا شواهدی مبنی بر کند شدن رشد اقتصادی جهان پیدا کنیم آن زمان من فکر می کنم که طلا به قیمت های بالاتری صعود خواهد کرد."

 

توضیح: هفته آینده بازار مبادلات طلا آمریکا کوتاه خواهد بود چون تعطیلات شکرگذاری را خواهد داشت.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده