تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۳۲۵۹
مدیرعامل فولاد هرمزگان:

برنامه‌ی ما در سال 98 ارتقاء به 80 درصد حمل ریلی است

می متالز - روز دوشنبه افتتاح پروژه بهره برداری از ۲۰۰ واگن لبه بلند در خط ریلی با حضور نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت ‌راه‌آهن، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و‌ مدیرانی دیگر با میزبانی شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.
برنامه‌ی ما در سال 98 ارتقاء به 80 درصد حمل ریلی است

به گزارش می متالز، در این مراسم فرزاد ارزانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان با خیر مقدم به تمامی مدعوین عنوان کرد: فولادی ها یکی از متقاضیان بخش حمل و نقل ریلی هستند و فولاد هرمزگان نیز سعی در گسترش فعالیت حمل و نقل به صورت ریلی دارد. این مجموعه که پس از فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن چهارمین فولادساز کشور است به لحاظ تولید فولاد خام 1.5 میلیون تن در سال تولید را داراست. این در شرایطی است که ما طرح توسعه ای 3 میلیون تن را در قرارداد با فاینانس خارجی داریم و آمار برای تایید گسترش فعالیت ریلی ما نشان می دهد که سال قبل 32 درصد محصول تولیدی ما حمل ریلی بود و تا این لحظه به 76 درصد رسیده است و برنامه ی ما در سال 98 با ارتقاء به 80 درصد حمل ریلی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: استان هرمزگان یکی از مکان های توسعه فولاد کشور است و می دانیم که سرمایه گذاری برای گسترش حمل و نقل ریلی در راستای توسعه کشور امری گریز ناپذیر برای تحقق این امر است.

ارزانی اضافه کرد: استان هرمزگان برنامه ریزی توسعه و افزایش تولید تا 10 میلیون تن را دارد که با کمک مقامات استانی قطعا اجرایی خواهد شد که تحقق این امر برای افق 1404، نیازمند 40 میلیون تن حمل و نقل ریلی است. به همین خاطر خواهان برنامه ریزی حمل و نقل ریلی برای همکاری تنگاتگ با هرمزگان هستیم. تا فولاد هرمزگان و در نهایت صنعت فولاد بیش از پیش از حمل و نقل ریلی استفاده کند.

نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت ‌راه‌آهن در این مراسم عنوان کرد: نظریه حاکم، توسعه پایدار و نماد آن، حمل و نقل پایدار است که راه آهن در این زمینه یک سمبل است. راه آهن با سه فاکتور اقتصاد انرژی و سوخت، ایمنی و امنیت و در آخر رفع آلودگی زیست محیطی به توسعه کشور کمک می کند، به همین خاطر توسعه حمل و نقل با نگاهی نوین و استفاده از آن در صنعت امری ستودنی و صحیح است.

سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: از همه دست اندرکاران این اتفاق ممنون هستیم، بعد از 4 سال تلاش مستمر کارشناسان حوزه حمل و نقل و وزارت نفت بویژه سازمان مصرف بهینه سوخت ماده 12 قانون رفع موانع تولید که حکم ارتقا یافته ی بند ق تبصره 2 قانون بودجه 93 است، سبب شده امروز شاهد افتتاح اولین فاز اجرایی توسعه حمل و نقل ریلی با ظرفیت 200 واگن از ظرفیت های وسیع باشیم که ادامه دار و با ظرفی بالاتری خواهد بود.

مهندس فروزش، نائب رئیس و مدیرعامل شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل نیز در این مراسم افزود: فاز بعدی اجرای این پروژه 500 واگن است و حدود 60 درصد از آن مستندسازی شده، در این راستا ما فولاد هرمزگان را از شریکان خود میدانیم چراکه واگن‌ها برای حمل‌ونقل ریلی فولاد هرمزگان استفاده خواهد شد. در همین فاز نیز 200 واحد واگن لبه‌بلند که کاربرد آن حمل ریلی مواد معدنی است با ظرفیت بارگیری 75 تن بار و وزن خالی واگن‌ها 22.5 تن آماده بهره‌برداری شد. این پروژه اجرایی شده و بار محصولات فولاد هرمزگان با همین ظرفیت حمل می‌شود.

عناوین برگزیده