تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۳۲۹۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ذخایر طلای روسیه به ۷۳.۹ میلیون اونس رسید

‌می‌متالز - بانک مرکزی روسیه طی گزارشی اعلام کرد که دارایی طلای پولی در ذخایر ارزی این کشور در ماه گذشته ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۹ میلیون اونس (۲۲۹۸.۵۴۷ تن) تا اول اکتبر رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی روسیه طی گزارشی اعلام کرد که دارایی طلای پولی در ذخایر ارزی این کشور در ماه گذشته ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۹ میلیون اونس (۲۲۹۸.۵۴۷ تن) تا اول اکتبر رسیده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که بانک مرکزی روسیه در ماه سپتامبر ۳.۱ تن طلا به ذخایر خود اضافه کرده است در حالی که این بانک برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۰ ذخایر خود را به میزان ۱۰۰۰۰۰ اونس (یا ۳.۱ تن) در ژوئیه پر کرده بود.

بر اساس این گزارش، سهم طلای پولی در ذخایر ارزی روسیه تا ماه گذشته ۲۰.۹۵ درصد بود.

ذخایر بین المللی روسیه شامل دارایی‌های خارجی بسیار نقدشونده مانند سهام طلای پولی، ارز‌های خارجی و دارایی‌های حق برداشت ویژه است که در اختیار بانک مرکزی و دولت این کشور است.

دارایی‌ها از سطح هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری تعیین شده توسط این تنظیم کننده در ژوئن ۲۰۱۹ فراتر رفت و از آن زمان تاکنون بالاتر از این آستانه باقی مانده است.

در سال ۲۰۲۰، با وجود تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد که دولت روسیه را مجبور کرد هزینه‌های خود را برای حمایت از مشاغل و خانوار‌ها افزایش دهد، ذخایر این کشور بیش از ۴۰ میلیارد دلار رشد کرد.

روسیه پنجمین ذخایر بزرگ ارز خارجی جهان را به ارزش بیش از ۶۱۸ میلیارد دلار تا اول سپتامبر در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده