تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۳۵۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌های شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ برای افزایش ثروت سهامداران اعلام شد

‌می‌متالز - مدیر توسعه کسب و کار مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، موضوع «مدیریت ثروت اختصاصی» و «توسعه آموزش» را دو اقدام مهم و اساسی این شرکت در برنامه توسعه‌ای این شرکت اعلام کرد و گفت که برنامه‌های مهمی برای آن در دست اقدام دارند. سید ایمان شیرنگی مدیر توسعه کسب و کار مشاور سرمایه […]

به گزارش می‌متالز، مدیر توسعه کسب و کار مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، موضوع «مدیریت ثروت اختصاصی» و «توسعه آموزش» را دو اقدام مهم و اساسی این شرکت در برنامه توسعه‌ای این شرکت اعلام کرد و گفت که برنامه‌های مهمی برای آن در دست اقدام دارند.

سید ایمان شیرنگی مدیر توسعه کسب و کار مشاور سرمایه گذاری هدف و حافظ با بیان اینکه اغلب شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری از سال ۹۱ به بعد تاسیس شده اند، بیان کرد: این موضوع بنا بر الزام و محدودیت سازمان بورس برای برخی فعالیت‌های شرکت‌های کارگزاری مانند مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری، سبدگردانی، ارائه تحلیل و سینگال و … صورت گرفت، بر این اساس انجام این فعالیت‌ها در شرکت‌های کارگزاری صرفا می‌بایست در یک شرکت زیر مجموعه و یا شرکت جداگانه تحت عنوان مشاور سرمایه گذاری صورت گیرد.

دغدغه برندینگ در بازار سرمایه

وی افزود: در همین راستا برخی شرکت‌های کارگزاری به تاسیس شرکت سرمایه گذاری به صورت مستقل از کارگزاری مبادرت ورزیدند، اما بسیاری از کارگزاری‌های دیگر، به رغم تاسیس شرکت مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان همچنان با همان برند یکتای کارگزاری خود در بازار سرمایه به ادامه فعالیت پرداختند.

شیرنگی با تاکید بر عدم امکان عملیات سبدگردانی در شرکت‌های کارگزاری، انجام این فعالیت را صرفا توسط شرکت‌های مشاورسرمایه گذاری یا سبدگردان زیرمجموعه کارگزاری‌ها امکان پذیر دانست که بر این اساس نیز در بازار سرمایه، چندان نام شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری مطرح نیست.

مدیر توسعه کسب و کار مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ با اشاره به نو و تازه بودن موضوع برندینگ در حوزه شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری، گفت: شرکت‌های پیشرو اغلب کمتر از چهار یا پنج سال است که در بازار سرمایه برنامه برندینگ دارند این در حالی است که صنایع بیمه و بانکداری سال‌هاست که در حوزه برندینگ فعالیت کرده اند، اما در بازار سرمایه شرکت‌ها بیشتر منتظر مراجعه مشتری به آن‌ها بودند تا اینکه بر برند خود کار کنند.

شیرنگی با اظهار به اینکه تا همین چند سال پیش، حتی نام شرکت‌های سبدگردان هم برده نمی‌شد، به اقدامات مناسب صورت گرفته طی سال‌های اخیر در این حوزه اشاره کرد که به موجب آن شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری در حال پیدا کردن شخصیت مستقل خود هستند.

وی در بیان وجه تمایز شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری با نهاد‌های مالی بازار سرمایه بااظهار تاسف گفت: فعالیت شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری با سایر نهاد‌های مالی در بازار سرمایه صرفا از هم مجزا نیست که مانع از ورود سایر نهاد‌های مالی به این فعالیت‌ها باشد. این موضوع سبب شده است تا هر کدام از این شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری بر اساس فعالیت شرکت مادر، رویکرد متفاوتی را در پیش گیرند.

وی ادامه داد: شباهت فعالیت شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری با سایر نهاد‌های مالی سبب شده است که شرکت‌های سبدگردان هم به موجب مجوز خود قادر به مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری باشند.

شیرنگی سیگنال‌دهی در شرکت‌های مشاور سرمایه گذاری را مورد اشاره قرار داد که این فعالیت در برخی مواقع ۸۰ درصد درآمد یک شرکت مشاور سرمایه گذاری را به خود اختصاص می‌دهد.

برنامه‌های مشاور سرمایه گذاری هدف و حافظ

مدیر توسعه کسب و کار مشاور سرمایه گذاری هدف و حافظ با اعلام برنامه ریزی مفصل این شرکت مشاور سرمایه گذاری در بحث مدیریت اختصاصی ثروت و آموزش، اظهار داشت: در این رابطه رشد خوبی هم داشته‌ایم، اما همچنان به ایده آل خود نرسیده ایم و معتقدیم باید برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی؛ در حال حاضر این شرکت مشاور سرمایه گذاری برنامه و تمرکز جدی خود را در خدمت جدیدی قرار داده است که به صورت هوشمند بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری را به مخاطب ارائه دهد.

شیرنگی با اظهار به اینکه صندوق درآمد ثابت تحت مدیریت هدف حافظ از بهترین صندوق‌های بادرآمد ثابت بازار سرمایه به شمار می‌رود، عنوان کرد: مدت زیادی بود سقف صندوق سرمایه گذاری این صندوق ۸ هزار میلیارد تومان بود و اکنون حدود یک ماه است که مجوز افزایش سقف ۲ هزار میلیارد تومانی آن اخذ شده است.

وی اعلام کرد که سرمایه تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ در این صندوق در آینده نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

سایت‌ها و کانال‌هایی که سیگنال می‌دهند، رقیب ما نیستند

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه استراتژی شما در مقابل سایت‌ها و کانال‌هایی که سیگنال می‌دهند چیست، اعلام کرد: ما نمی‌توانیم برای مقابله با آن‌ها استراتژی خاصی داشته باشیم، چرا که آن‌ها را اصلاً رقیب به حساب نمی‌آوریم. همیشه اینگونه بوده که برخی افراد در هر حوزه‌ای اقدام به موج سواری می‌کنند در این میان وظیفه ما مقابله و جلوگیری از فعالیت آن‌ها نیست.

او ادامه داد: بر اساس الزام سازمان بورس، همه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، باید بازارگردان داشته باشد که ما از این فرصت استفاده کردیم و در حال حاضر بازارگردان ۱۱ نماد مختلف بازار هستیم. بازارگردانی موردی بود که خیلی خوب مدیریت نشد و الزاماتی لازم داشت که باید توسط سازمان در نظر گرفته می‌شد.

شیرنگی در انتها اظهار امیدواری کرد که با رویه‌های جدید، عملکرد خیلی بهتری را از بازارگردان‌ها شاهد باشیم. چرا که عملکرد صحیح و دقیق آن‌ها می‌تواند بازار را از خیلی از تنگنا‌ها عبور دهد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده