تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۳۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط دلار به کف 11 هزار تومان/ ریزش 6 درصدی ارز و سکه

می متالز - نرخ هر دلار آمریکا از ابتدای معاملات امروز مسیر نزولی را تجربه کرد. در ادامه معاملات دیروز دلار امروز نیز مسیر نزولی را تجربه کرد. مطابق با انتظارات و با نشانه‌ها از ثبات دلار در کانال 11 هزار تومانی شاهد تشدید فشار فروش و عقب‌نشینی خریداران بودیم. به این ترتیب دلار در معاملات امروز نسبت به نرخ روز گذشته افت 6 درصدی را تجربه کرد.
سقوط دلار به کف 11 هزار تومان/ ریزش 6 درصدی ارز و سکه

به گزارش می متالز، نرخ هر دلار آمریکا تا ساعت 18 در سطوح کمتر از 11200 تومان قرار داشت. البته شدت ریزش بالا بوده و نرخ‌های دقیقی در دسترس نیست اما عقب‌نشینی خریداران ارز کاملا قابل توجه است. در این میان تنها باید به سیاست‌گذار در خصوص بازی دلالان در معاملات فردا و آغاز صعودی احتمالی ارز هشدار داد. تمام تلاش سیاست‌گذار باید در راستای کاهش شدت نوسانات دلار به منظور تعادل منطقی ارز باشد.

قیمت هر سکه نیز در معاملات امروز افت نزدیک به 6 درصدی را تجربه کرد و از سطح بیش از 3800 به کمتر از 3600 هزار تومان ریزش داشت. افت هم‌زمان سکه با دلار از موارد بدیهی بازار با توجه به رویه چندین ماهه قیمت در بازارهای مزبور به شمار می‌رود.

با کاهش التهاب بازار گام‌های بعدی بانک مرکزی است که مسیر نرخ دلار را مشخص می‌کند. خروج از ریل صحیح سیاست‌گذاری ارزی و همچنین عوامل تلاطم‌زا در اقتصاد کشور عواملی برای بازگشت دوباره هیجان به معاملات به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده