تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۳۷۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بروکراسی پرپیچ و خم مانع سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است

‌می‌متالز - سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از اصلاح فرآیند‌های این منطقه خبر داد و گفت: ایجاد کسب و کار در سرزمین اصلی به مراتب راحت‌تر از منطقه آزاد است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا لواسانی با بیان این‌که با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، افرادی که دارای مشروعیت و صلاحیت هستند می‌توانند در خلق ایده‌های نو در منطقه آزاد کیش نقش مهمی ایفا کنند، اظهار کرد: تسهیل فرایند‌ها و شفاف سازی ضمن جلوگیری از اسراف و فساد سبب رونق اقتصادی جزیره می‌شود.

وی افزود: تعداد زیادی از افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش دارند نمی‌توانند تا آخر مسیر اهداف خود را پیش بینی کنند و دچار مشکلاتی از جمله اقتصادی و ارزی می‌شوند از این رو باید نسبت به اصلاح فرآیند‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان این که اصلاح فرآیند‌ها یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است، تصریح کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که فرآیند سرمایه گذاری تسهیل شود و سرمایه گذاران با یک بروکراسی ساده وقت و انرژی خود را برای ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت فعالیت‌های خود به کار گیرند.

وی ادامه داد: برخی اوقات برای دریافت مجوز‌های کسب و کار و یک تکنولوژی جدید در منطقه آزاد شرایط و روند سختی نسبت به سرزمین اصلی سپری می‌شود. ایجاد کسب و کار در سرزمین اصلی به مراتب راحت‌تر از منطقه آزاد است که با اهداف مناطق آزاد منافات دارد. یکی از علت‌های اصلی ایجاد مشکل در مسیر فعالیت سرمایه گذاران و کار آفرینان بروکراسی پر پیچ و خم در سازمان‌های منطقه آزاد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده