تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۰۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده از مزایای خاص جزیره کیش؛ دعوت از سفرای بریکس و اختصاص بخشی به دانش‌بنیان‌ها؛ مهم‌ترین نکات کیش اینوکس

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری کیش اینوکس گفت: یکی‌از نکات بسیار مهم این است که چرا این رویداد در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود؟ این منطقه مزیت‌های رقابتی نسبت به سایر مناطق دارد که باعث شده این جزیره انتخاب شود. مورد اول، مزیت گردشگری است که منطقه آزاد کیش از آن برخوردار است. مورد دوم، خدماتی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این جزیره ارائه می‌شود. مورد سوم، صنعت نفت و پتروشیمی است که این جزیره از آن برخوردار است. مزیت آخر هم قوانین تسهیل شده در مناطق آزاد برای صنایع از جمله صنعت مالی است.

به گزارش می‌متالز، رحیم سرهنگی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری کیش اینوکس (نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه، و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور) بیان کرد: رویداد کیش‌اینوکس یکی‌از بزرگترین رویداد‌های سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مالی است.

وی افزود: بالغ بر ۲۰۰ شرکت در این نمایشگاه غرفه دارند و مشارکت می‌کنند. حضور فعال نهاد‌های بازار مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تنوعی‌از فینتک‌ها و فناوری‌های مالی و هرآنچه در بازار‌های مالی‌وجود دارد، از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه است.

سرهنگی اضافه کرد: این نمایشگاه صرفا برای رونمایی از نهاد‌های مالی نیست، بلکه برای ایجاد اجتماع، شبکه و هم‌افزایی در سرمایه‌گذاری بر پروژه‌ها و انتقال تجربه طراحی شده است.

وی ادامه داد: اهداف این رویداد رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌و ابزار‌های مالی است و همچنین ٧ منطقه آزاد سرمایه گذاری در این نمایشگاه حضور دارد. این مناطق هرکدام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خود را دارد و دارای بسته‌های سرمایه‌گذاری مختص به شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که روند سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در این مناطق را تسهیل کند.

سرهنگی تصریح کرد: اهداف دیگر این رویداد برررسی‌آخرین دستاورد‌های صنعت مالی، ارتباط میان نهاد‌های مالی و شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و حضور پررنگ سه ضلع حاکمیت، نخبگان و فعالی اقتصادی و مالی و صاحبنظران علمی بازار سرمایه است.

وی اظهار کرد: این مثلث، ارتباط حاکمیت و بخش خصوصی را تقویت می‌کند و باعث تسهیل امور در روند قانون‌گذاری در بازار‌های مالی می‌شود. ضلع دوم این مثلث، ارتباط دولت و نخبگان علمی است که باعث می‌شود حاکمیت درتصمیم‌گیری از تخصص علمی‌برخوردار باشد. ضلع سوم نیز باعث ارتباط میان بخص خصوصی و نهاد‌های مالی است.

وی گفت: بخش‌های مختلفی‌برای‌رویداد طراحی شده است که تمام سلایق و بخش‌های مختلف بازار سرمایه را پوشش دهد.

سرهنگی تصریح کرد: این نمایشگاه یک دوره فشرده ارتقا توانمندی ٣ روزه است که دستاورد‌های دیگری دارد که به آن اشاره شد. در منطقه آزاد کیش تلاش شد که تمامی انتظارات فعالان بازار سرمایه براورده شود. ضمن اینکه منطقه کیش آماده خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان است.

وی افزود: از ویژگی‌های دیگر نمایشگاه امسال، حضور پررنگ سرمایه‌گذاران و فعالان بازار‌های مالی است. ما به طورخاص از ده کشور از جمله روسیه، چین، ارمنستان و ترکیه دعوت و ثبت نام کرده‌ایم که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

سرهنگی گفت: اتفاق دیگری که در نمایشگاه امسال رقم خورد، دعوت از سفرای اعضای بریکس بود و به نظر می‌رسد این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای ارتقای روابط است.

وی اضافه کرد: نکته بعدی، در نظر گرفتن یک بخش برای‌شرکت‌های دانش‌بنیان است که آینده صنعت مالی را رقم می‌زند.

سرهنگی در ادامه اظهار کرد: یکی‌از نکات بسیار مهم این است که چرا این رویداد در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود؟ این منطقه مزیت‌های رقابتی نسبت به سایر مناطق دارد که باعث شده این جزیره انتخاب شود. مورد اول، مزیت گردشگری است که منطقه آزاد کیش از آن برخوردار است. مورد دوم، خدماتی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این جزیره ارائه می‌شود. مورد سوم، صنعت نفت و پتروشیمی است که این جزیره از آن برخوردار است. مزیت آخر هم قوانین تسهیل شده در مناطق آزاد برای صنایع از جمله صنعت مالی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده