تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۳۸۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری کیش اینوکس سیزدهم تا چهار روز دیگر

‌می‌متالز - پس از گذشت حدود دو سال از شیوع کرونا، نخستین نمایشگاه بازار سرمایه بعد از وقوع این بیماری هشتم تا یازدهم آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، آریا حمیدیان با بیان این که سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس ۲۰۲۱) با رویکرد‌های تازه و متناسب با نیاز‌های اقتصاد ایران و با حضور بیش از ۲۰۰ سازمان و موسسه دولتی و خصوصی از ۸ لغایت ۱۱ آذرماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود، اظهار داشت: حمایت از جریان تولید داخل از طریق رفع موانع متعدد قانونی و اجرایی، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی بنگاه ها، کمک به تحقق هرچه بیشتر اصل ۴۴ و افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی، آسیب شناسی و بازنگری اقدامات پیشین در بازار پول و سرمایه، طراحی الگو‌های نوین تامین مالی، توسعه سرمایه گذاری‌های مولد، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و خصوصی سازی در سرزمین اصلی و مناطق آزاد و ویژه، توجه به سرفصل‌های تازه‌ای نظیر کسب و کار‌های اینترنتی، بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های بازار رمزارز‌ها و نحوه مواجهه حاکمیت با این مقوله رو به رشد از محور‌ها و مباحث محتوایی رویداد کیش اینوکس امسال است.


رویکرد‌های اصلی نمایشگاه بورس کیش


حمیدیان در برابر این سوال که کیش اینوکس ۲۰۲۱ چه رویکردی را دنبال می‌کند؟ پاسخ داد: رویداد پیش رو در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» و با توجه به رویکرد‌های اقتصادی دولت سیزدهم با مشارکت سیاست گذاران، دست اندرکاران، فعالان بازار‌های مالی، بازار سرمایه، اتاق‌های بازرگانی، شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و سایر ذینفعان و علاقمندان، فرصت تازه‌ای برای بازنگری اقدامات انجام شده، ترسیم چشم انداز‌های نو و شکوفایی اقتصادی است که با وضعیت مطلوب، فاصله بسیاری دارد.


محور‌های مفید رویداد


این مقام اجرایی ادامه داد: رویداد kishINVEX۲۰۲۱ با محور‌های بازار‌های مالی ایران و جهان - الگو‌های نوین تامین مالی از بازار پول و بازار سرمایه، توسعه سرمایه گذاری مولد - معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و خصوصی سازی در مناطق آزاد و سرزمین اصلی بانکداری بین المللی Offshore banking، دیپلماسی اقتصادی - توسعه تجارت با کشور‌های منطقه و حوزه CIS، اقتصاد دیجیتال - توسعه کسب و کار‌های هوشمند و کارافرینی نوآورانه، تاسیس بورس بین الملل - بررسی طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به ایجاد تالار ارزی و ارائه سهام ارزی از طریق بورس بین الملل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برپا خواهد شد.

به گفته رئیس ستاد برگزاری کیش اینوکس اقتصاد مسکن - نظام‌های نوین تامین مالی مسکن و آینده پژوهی - پیش بینی متغیر‌های اقتصادی، سرمایه اجتماعی و کارآفرینی در ایران از دیگر محور‌های برگزاری رویداد امسال است.

وی تاکید کرد: کیش اینوکس امسال با حضور مقامات، مسوولین، دست‌اندرکاران و کارشناسان اقتصادی برگزار می‌شود.


همایشی بزرگ در کیش اینوکس؛ همایش الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی


او درباره برگزاری همایش بزرگ الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی توضیح داد: در حاشیه برگزاری کیش اینوکس ۲۰۲۱ همایش بزرگ الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی با موضوع موازنه سیاست، اقتصاد و سرمایه گذاری با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مجلس شورای اسلامی و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

بررسی جوانب پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های در تکمیل پیوند با اوراسیا و پروژه کمربند – راه، تحلیل سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، فرصت‌ها و تهدید‌ها، فرصت‌های توسعه همکاری‌های تجاری ایران با همسایگان و کشور‌های منطقه، نقش مناطق آزاد و بورس بین الملل در جهانی سازی اقتصاد ایران، پیش بینی آینده اقتصاد در سناریو‌های مختلف پیش رو و روش‌های تامین مالی مگاپروژه‌ها و طرح‌های بزرگ صنعتی کشور - راهکار‌ها و چالش‌ها از جمله محور‌های مهم همایش بزرگ الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی است. افزون بر این، برگزاری ۲۰ نشست تخصصی و همایش جانبی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر سخنران از کارشناسان برجسته اقتصادی کشور طی روز‌های ۹ لغایت ۱۱ آذر ماه با موضوعات و محور‌های مرتبط با مسائل روز اقتصادی کشور از دیگر برنامه‌های رویداد KishINVEX۲۰۲۱ است.

وی در پایان گفت: این رویداد را ۷۰ خبرگزاری و رسانه مکتوب، تصویری و آنلاین پوشش می‌دهند.

شایان ذکر است، پس از شیوع کرونا در سال در انتهای سال ۲۰۱۹، کیش اینوکس ۲۰۲۱ نخستین رویداد صنعت مالی و بازار سرمایه به شمار می‌رود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده