تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۳۸۴۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار سنگ آهن و فولاد در ۳ دسامبر

‌می‌متالز - علیرغم بهبود مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی، معاملات آتی به علت موجودی بالاتر کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز جمعه ۳ دسامبر با ۴.۰۶ درصد یا ۲۵ یوان (۳.۹۰ دلار) کاهش روزانه به ۵۹۱ یوان در هر تن (۹۲.۷۵ دلار) رسید.

با این حال، معاملات آتی میلگرد طی جلسه معاملاتی امروز با ۰.۹۳ درصد یا ۴۰ یوان (۶.۳۰ دلار) افزایش روزانه به ۴۳۳۶ یوان در هر تن (۶۸۰.۴۰ دلار) رسید.

برخی فعالان تجاری انتظار دارند که به دلیل موجودی بالای سنگ آهن ۴۵ بندر چین که در ۳ دسامبر به ۱۵۴.۵۷ میلیون تن رسیده، قیمت‌ها بیشتر اصلاح شود چرا که به علت حاشیه سود محدود فولاد، کارخانه‌ها برای خرید بیشتر عجله‌ای ندارند.

با این حال، ممکن است برخی قیمت‌های سنگ آهن از سوی افرایش بیشتر مصرف روزانه حمایت شوند، زیرا مصرف روزانه فاین‌های سینترینگ با ۷ درصد افزایش در دو هفته اخیر به ۴۴۷ هزار و ۲۰۰ تن در روز در طول دوره ۱۸ نوامبر تا اول دسامبر رسیده است.

نرخ بالای مصرف به شروع مجدد فعالیت واحد‌های سینترینگ در میان کارخانه‌های تانگشان، پس از کاهش اخیر محدودیت تولید از سوی مقامات دولتی مربوط است.

کارخانه‌های بیشتری به محموله‌های لحظه‌ای سنگ آهن وابسته هستند، در حالی که شنیده شده برخی کارخانه‌ها محموله‌های فاین با تخفیف کمتر مانند PBF خود را برای جایگزینی با محموله‌های عیار متوسط با تخفیف بیشتر معاوضه می‌کنند.

جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده