تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۳۸۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید؛

گروه شیمیایی در صدر گروه‌های بورسی

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (شنبه، سیزدهم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۳۳۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۶۵۲ واحد کاهش، به رقم ۳۶۲ هزار و ۹۰۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۵ هزار و ۱۰۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۹۸۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۴۳ هزار و ۴۰۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۲۹ هزار و ۷۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۲ هزار و ۵۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۰ هزار و ۳۹۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۴ هزار و ۲۸۹ معامله به ارزش یک هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۰۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۵۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۲۸۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۸۷ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۱۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، بانک ملت با ۵۹۵ واحد، بانک تجارت با ۳۸۰ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۳۷۵ واحد، شرکت بانک صادرات ایران با ۳۵۵ واحد و بانک پاسارگاد با ۳۱۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده