تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۴۰۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امن ترین سهم معدنی ایران را بشناسید

می متالز - در ماه گذشته عمده شرکت های فولادی گزارشات خوبی ارائه دادند. اما در بررسی شرکت های معدنی نیز گزارشات خوبی منتظر شده است که انتظار می رود نظر بازار سرمایه را بیشتر به خود جلب نماید.
امن ترین سهم معدنی ایران را بشناسید

به گزارش می متالز، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در آخرین گزارش تولید و فروش ماهانه آبان ماه موفق به تحقق 596 میلیارد تومان فروش از ناحیه محصولات خود شده است و به طور کلی تا کنون 4032 میلیارد تومان فروش محقق نموده است که 125 درصد بیشتر از فروش دوره گذشته است. بیشتر مقدار فروش مربوط به کنسانتره می باشد که معادل 3.6 میلیون تن از ابتدای سال تا کنون است و بعد از آن گندله و فولاد به ترتیب 2.2 و 549 هزار تن در 8 ماه نخست سال به فروش رفته است.
در ماه مهر ، شرکت توانسته بود 517 میلیارد تومان از محل فروش را محقق نماید که در مقایسه با آبان ماه، شرکت توانسته است 15 درصد رشد را در فروش محصولات خود محقق نماید. از نظر حجم فروش نیز شرکت نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است. به طور کلی حجم فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز کاهش 4 درصدی داشته است.
در قسمت نرخ ها نیز، نسبت به ماه گذشته کنسانتره، بدون تغییر، گندله 3 درصد افزایش و فولاد 3 درصد کاهش داشته است. در مقایسه با سال قبل نیز فولاد حدود 100 درصد افزایش داشته و کنسانتره و گندله نیز با 75 درصد افزایش مواجه بوده اند.
به طور کلی حجم فروش شرکت دچار تغییرات با اهمیتی نشده است و از این نظر نشان می دهد که فرایند فروش با برنامه و منظم است. در قسمت تولید نیز احجام تولید شده نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. اما نرخ ها همانطور که از ابتدای سال شاهد هستیم روند افزایشی داشته و اکنون به ثبات رسیده است. چادرملو پیشتر از این نیز ثابت کرده است که فعالیت شرکت از تحریم ها تاثیری نمی پذیرد لذا به عنوان یک سرمایه گذاری امن می توان آن را در نظر گرفت
نکات کلی گزارش:
فروش 596 میلیارد تومانی در آبان ماه
فروش 8 میلیون تن محصول تا انتهای آبان
افزایش 75 درصدی نرخ های نسبت به دوره گذشته
رکود بیشترین حجم تولید در سال 1397
ثبات مقادیر تولید و فروش در شرایط تحریمی.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده