تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۲۴۳۵۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پشتیبانی از زنجیره تامین، در دستور کار وزارت صمت

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، کلیاتی از بسته ارائه شده به مجلس، توسط وزارت صمت را ارائه کرد. این بسته شامل سه سامانه جامع کالا‌های پایه، کالا‌های واسطه‌ای و معماری سازمانی وزارتخانه است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه یک بسته سه بخشی توسط وزارت صمت خبر داد.

مرحبا پیرامون این موضوع اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی، دیروز میزبان وزیر صمت و معاونان وی بود. فاطمی امین در این جلسه بسته‌ای شامل سه سامانه را ارائه کرد که بسیار دلگرم کننده بود. اولین بخش این بسته، سامانه جامع کالا‌های پایه بود. وجود یک سامانه برای مدیریت زنجیره تامین بسیار مهم است. هر کالایی که در کشور تولید شده و یا وارد می‌شود، باید در این سامانه قرار گرفته و قابل ردیابی باشد.

نماینده مردم آستارا در بهارستان افزود: دومین بخش این بسته، سامانه کالا‌های واسطه‌ای است. یکی از ویژگی‌های این سامانه، لزوم درج قیمت تولید کننده، علاوه بر قیمت مصرف کننده روی بسته‌بندی کالا‌ها است. این راهبرد، فاصله بین این دو قیمت را کاملا مشخص کرده و تا حدودی از اجحاف جلوگیری می‌کند. این اتفاق ایده خوبی است و اگر عملی شود، ما نیز مانند بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا، دارای سامانه‌ای برای مدیریت زنجیره تامین، تولید و توزیع خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد، بحث معماری سازمانی وزارتخانه است. وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجموعه‌ای از چهار وزارتخانه بوده و این چهار وزارتخانه باهم ادغام شده و در کنار هم قرار گرفتند. باز طراحی و بازآرایی این وزارتخانه کار بسیار مهمی است که دوستان در وزارت صمت در پی انجام آن هستند و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده