تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۴۵۴۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شمار جوازهای تاسیس واحدهای تولیدی استان مرکزی امسال ۳۰۹ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۵۷۴ فقره جواز تاسیس واحد تولیدی با میزان سرمایه‌گذاری ۳۴۶ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال تا پایان آذرماه امسال در این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۰۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، «سعید جعفری کرهرودی» روز دوشنبه، افزود: شمار فرصت شغلی جواز‌های تاسیس استان مرکزی در سال جاری نیز ۱۸ هزار و ۹۹۶ مورد است که نسبت به سال گذشته با ۱۲ هزار و ۱۴۸ فرصت، بیش از ۵۶ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زرندیه و اراک با ۱۵۶ و ۱۵۴ جواز تاسیس بیشترین و شهرستان‌های آشتیان و تفرش با سه و چهار جواز تاسیس کمترین امتیاز را در شاخص مذکور دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۴۱۵ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۵۲۱ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان وجود دارد که شمار قابل توجهی از آن‌ها فعالیت ساخت را آغاز و برخی نیز پیشرفت‌های فیزیکی بالایی دارند.

جعفری کرهرودی اظهار داشت: ۲۶۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری ۴۴ هزار ریال نیز امسال در استان مرکزی صادر شد که در صورت تحقق این مهم، سه هزار و ۴۰۳ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مجموع سرمایه‌گذاری با توجه پروانه‌های بهره‌برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی استان مرکزی ۴۱ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی (ایرنا)

عناوین برگزیده