تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۶۱۹
کد خبر: ۲۱۳۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تولید واحد‌های صنعتی شاخص کردستان تا ۶۳ درصد رشد پیدا کرد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میزان تولید سه واحد صنعتی شاخص استان شامل تراکتورسازی، پتروشیمی و لاستیک بارز طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن به ترتیب ۶۳،۲۴ و ۳۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، پیمان الماسی روز یکشنبه به وضعیت تولیدات سه واحدصنعتی شاخص در استان اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت تراکتورسازی کردستان سال گذشته ۲ هزار و ۱۴ دستگاه تراکتور تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولیدات شرکت مذکور نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد۶۳ درصدی داشته است، اضافه کرد: این افزایش تولید گام مطلوبی در راستای بهبود وضعیت تولید در این واحد است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یکی دیگر از واحد‌های صنعتی شاخص استان را پتروشیمی خواند و گفت: سال گذشته ۳۰۱ هزار و ۲۸۸ تن پلی اتیلن در پتروشیمی کردستان تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۲۴ درصد رشد داشته است.

الماسی یادآور شد: شرکت بارز کردستان هم سال ۱۳۹۹، ۳۷ هزار تن معادل حدود پنج میلیون حلقه لاستیک خودرو را تولید کرد که نسبت به سال ۱۳۹۸ تولید آن ۳۲ درصد رشد پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند که این مهم منجر به ایجاد اشتغال برای ۲۵۴ نفر شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری هم اقدامات لازم برای بازگرداندن واحد‌های راکد استان به چرخه تولید تولید آغاز شده است و امیدمی‌رود در پایان سال شاهد احیای تعداد زیادی از این واحد‌ها باشیم.

در حال حاضر ۹۱۶ واحد صنعتی در کردستان وجود دارد که از این تعداد ۷۳۸ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۷۸ واحد هم غیرفعال است.

اشتغال اسمی واحد‌های صنعتی استان ۱۷ هزار و ۵۴۶ نفر و اشتغال واقعی ۱۳ هزار و ۵۵۴ نفر و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در آن‌ها هم ۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

از مجموع ۹۱۶ واحد صنعتی موجود در کردستان ۳۵۳ واحد به عبارتی ۳۸.۵ درصد آن در شهرستان سنندج، ۱۱۴ واحد در شهرستان سقز و ۱۰۸ واحد هم در شهرستان قروه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده