تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۲۴۵۶۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش درآمد ۵۶ درصدی در " فخاس "

‌می‌متالز - فخاس بعد از ۱۸ ماه روند ریزشی و حرکت در کانال ریزشی حالا به خط روند ۲۵ ماه صعودی برخورد کرده و در آن ناحیه سفارش‌ها به سمت بالا جمع شده است.

به گزارش می‌متالز، فولاد خراسان یکی از فولادساز‌های کشور بوده که وضعیت بنیادی خوبی دارد، EPS این نماد ۲۷۶۶ بوده و نسبت P/E این نماد پایین‌تر از متوسط گروه است، نسبت P/S این نماد نیز ۲.۶۷ است.

تولید این شرکت گندله، آهن اسفنجی و بریکت، شمش داخلی، محصولات سبک ساختمانی داخلی است. این شرکت در چند ماه اخیر فروش گندله را به صفر رسانده و از ظرفیت ذخیره برای فروش ماه‌های بعد استفاده کرده است.

محصولات فروش داخلی فولاد خراسان در چند ماه اخیر عبارتند از: آهن اسفنجی و بریکت، شمش داخلی و محصولات سبک داخلی است. میانگین فروش داخلی محصولات سبک ساختمانی داخلی به میزان ۳۹۹۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه گذشته سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است که این افزایش به علت افزایش نرخ فروش بوده است. (نرخ فروش ۷۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.)

- کل فروش داخلی فخاس ۵۹۰۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

- کل فروش صادراتی فخاس نیز ۱۷۶۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۲ درصد داشته است.

- کل درآمد ۹ ماهه این شرکت ۷۶۶۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی داشته است.


تحلیل قیمتی


فخاس بعد از ۱۸ ماه روند ریزشی و حرکت در کانال ریزشی حالا به خط روند ۲۵ ماه صعودی برخورد کرده و در آن ناحیه سفارش‌ها به سمت بالا جمع شده است.

افزایش درآمد ۵۶ درصدی در

طبق تصویر فوق فخاس در یک کراس قیمتی قرار داشته و باید دید مقاومت خط روند ۱۸ ماه نزولی آن را به عقب می‌راند یا حمایت قوی ۲۵ ماهه کانال صعودی؟

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده