تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۳۲۲۷۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
در پایان دوره شش ماهه اول سال صورت گرفت؛

جهش ۱۶۹ درصدی سود خالص «فخاس»

‌می‌متالز - مدیر سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های زیرمجموعه فولاد خراسان گفت: فخاس بین شرکت‌های تولیدکننده فولاد بورسی رتبه اول حاشیه سود را کسب کرده و حاشیه سود خالص آن در پایان دوره شش ماهه اول سال ۱۶۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، دانیال آستانه، مدیر سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های زیرمجموعه فولاد خراسان از تعهد فخاس نسبت به عرضه محصولات در بورس کالا خبر داد و افزود: فخاس به هر قیمتی محصولات خود را به فروش نرسانده است و این استراتژی موجب افزایش درآمد عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته شده است.

وی افزود: مدیریت هزینه‌ها و به خصوص تمرکز بر تامین کنسانتره با عیار بالا از منطقه سنگان در فخاس باعث شده است که در حاشیه سود عملیاتی و خالص رتبه اول بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص دهیم. عملکرد شرکت باعث افزایش ۱۶.۱ درصدی حاشیه سود خالص، افزایش ۱۲.۹ درصدی حاشیه سود عملیاتی و افزایش ۱۳.۳ درصدی حاشیه سود ناخالص نسبت به شش ماهه سال ۱۴۰۱ شد.

دانیال آستانه در انتها عملکرد فولاد خراسان را در صنعت بررسی کرد و گفت: در مقایسه با فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن، فولاد کاوه جنوب کیش، جهان فولاد سیرجان، آهن و فولاد ارفع و فولاد سپید فراب کویر که گروه شرکت‌های تولیدکننده فولاد بورسی هستند، فولاد خراسان با رشد ۱۶۹ درصدی سود خالص نسبت به دوره شش ماهه سال قبل، رتبه اول رشد حاشیه سود خالص، رتبه اول رشد حاشیه سود عملیاتی رتبه دوم رشد حاشیه سود ناخالص را به خود اختصاص داده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده