تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۴۹۱۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در فعالیت دی ماه امسال شرکت

" وسپه " ۲.۲۳۱ میلیارد ریال سود سهام دریافت کرد

‌می‌متالز - پرتفوی بورسی "وسپه" در اولین ماه فعالیتش در سال مالی جاری شامل بخشی از سهام ۵۸ شرکت همچون صنعتی بهشهر، رادیاتور ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، سیمان هرمزگان، فولاد مبارکه، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سیمان داراب، پتروشیمی اراک و ... می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری سپه در فعالیت دی ماه امسال از محل تقسیم سود نقدی در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس مبلغ دو هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال درآمد سود سهام دریافت کرده است.

خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها


این مجموعه که سال مالی آن به ۳۰ آذر سال ۱۴۰۱ منتهی می‌شود، در ماه گذشته در سهام ۸۱ شرکت فعال در ۳۰ صنعت همچون کشاورزی و دامپروری، استخراج کانه‌های فلزی، منسوجات، فرآورده‌های نفتی، مواد و محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، مخابرات و ... سرمایه‌گذاری کرده است و در پایان ماه با ثبت مبلغ ۷۸۰ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال افزایش، بالغ بر ۲۹ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال هزینه سرمایه‌گذاری پرداخته است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

پرتفوی بورسی

 

پرتفوی بورسی "وسپه" در اولین ماه فعالیتش در سال مالی جاری شامل بخشی از سهام ۵۸ شرکت همچون صنعتی بهشهر، رادیاتور ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، سیمان هرمزگان، فولاد مبارکه، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سیمان داراب، پتروشیمی اراک و ... می‌شود.

ارزش بازار سبد بورسی این مجموعه بیش از چهار هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال افت داشته است؛ به گونه‌ای که، از مبلغ ۱۸۶ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۸۱ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال کاهش یافته است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

پرتفوی غیربورسی


این مجموعه سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی همچون پشم بافی ایران برک، شهد سهند، خمیر مایه لرستان، یزد سفالین، لیزینگ امید، سرمایه‌گذاری مهر و ... را در پرتفوی غیربورسی خود جای داده است. طبق اطلاعات جدول زیر، هزینه تشکیل این سبد مبلغ ۴۲۷ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال افزایش یافته است و در پایان ماه بیش از یک هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

صورت ریز معاملات سهام تحصیل شده


در ماهی که گذشت، بخشی از سهام هشت شرکت همچون مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سرمایه غدیر، پالایش نفت بندر عباس، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، اندیشه ورزان صبا تامین، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی غدیر، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید و حق تقدم‌های سهام شرکت پتروشیمی جم به تملک این مجموعه در آمده است. گفتنی است، "وسپه" جهت خرید سهام شرکت‌های بورسی مبلغ ۶۱۷ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال و تحصیل مجموعه‌های غیر بورسی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال هزینه پرداخته است.


صورت ریز سهام واگذار شده


شرکت سرمایه‌گذاری سپه در ماه گذشته سهام هشت شرکت همچون پتروشیمی اراک، پتروشیمی جم، پالایش نفت تبریز، امین یکم فردا، اعتماد آفرین پارسیان، مدیریت انرژی امید تابان هور، سنگ آهن گهر زمین همراه با حق تقدم‌های سهام شرکت‌های پتروشیمی فن آوران و سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید را به ارزش یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه فروخته است و سود حاصل از آن را مبلغ ۷۷۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال اعلام کرده است.

روند معاملات


قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری سپه در معاملات ماه گذشته بازار سرمایه از مبلغ هشت هزار و ۲۰ ریال به هفت هزار و ۷۹۰ ریال کاهش یافته است.

در پایان این گزارش می‌افزاید، بیش از ۸۸ میلیون و ۴۶۴ هزار سهم شرکت به ارزش ۷۴۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال در ماه گذشته میان سرمایه‌گذاران معامله شده است. همچنین میانگین ارزش روز سهام "وسپه" در این ماه بالغ بر ۹۹ هزار میلیارد ریال ارزشگذرای شده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده