تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۵۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۰۷۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت خراسان شمالی:

۴۸ درصد مصوبات ستاد تسهیل خراسان شمالی اجرایی شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۴۸ درصد از ۱۲۸ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای سالجاری تاکنون اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بیگلو روز سه‌شنبه اظهار داشت: در مجموع امسال ۳۸ نشست اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی برگزار شد که نتیجه آن ۱۲۸ مصوبه بود و از این تعداد تاکنون ۶۲ مصوبه اجرایی شده و حدود ۵۰ مصوبه دیگر در دست اقدام است.

وی مهم‌ترین مشکلات مطرح واحد‌های تولیدی و صنعتی خراسان شمالی در ستاد تسهیل را سرمایه در گردش، تعیین تکلیف بدهی، معوقه بانکی، مشکلات امور مالیاتی و تامین اجتماعی اعلام کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: مطابق بخشنامه‌های ابلاغی مطالبات و مسائل واحد‌های صنعتی در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود و گروه‌های کارشناسی به صورت روزانه و مستمر برای حل چالش‌ها و موانع تولید حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: کرونا در ۲ سال اخیر بر مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی اضافه و باعث رکود و بروز مشکلات فراوانی برای واحد‌های تولیدی شده است.

حسین حاجی بیگلو ادامه داد: خوشبختانه با همکاری خوبی که بین دستگاه‌های خراسان شمالی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وجود دارد مشکلات واحد‌های تولیدی با سرعت بیشتری پیگیری و حل می‌شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است، اما در حوزه صنعت و خدمات پایین‌تر است.

بر اساس مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دولت به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحد‌های تولیدی، “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید” در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار (رییس)، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان شمالی (ایرنا)

عناوین برگزیده