تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۵۲۳۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۲ درصد از واحد‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری صنعتی هستند

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۲ درصد واحد‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری صنعتی هستند.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی با اشاره به شعار سال، گفت: هم اکنون از مجموع ۴۵ واحد دانش بنیان ثبتی استان در سایت ملی ۲۸ واحد صنعتی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود:این واحد‌های صنعتی دانش بنیان در زمینه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای و... فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان در مجموع بیش از سه درصد مجموع واحد‌های تولیدی حوزه صنعت، معدن و تجارت را تشکیل می‌دهند.

رستمی افزود: شناسایی واحد‌های صنعتی مستعد دانش‌بنیان و کمک به دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی و معدنی از طریق ظرفیت مشاوران و کلینیک‌های کسب و کار، ارائه تخفیف و تشویق جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در دو بخش دانش بنیان نوپا و دانش بنیان صنعتی فعالیت می‌کنند که منجر به ثروت آفرینی و ایجاد ارزش افزوده در حوزه دانش بنیان می‌شوند.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت، مشوق برای واگذاری زمین، معافیت‌های مالیاتی و خدمات‌رسانی ویژه از مهمترین مزایای تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده