تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۰۸
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۵۴۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۷۷ درصدی صادرات محصولات چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور

‌می‌متالز - معاون صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۲ ماهه اخیر ۹۲ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۵۸۴ دلار کالا به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرادی گفت: تجار و بازرگانان این استان در ۱۲ ماهه اخیر ۹۲ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۵۸۴ دلار کالا به خارج از کشور صادر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۱۷۷ درصد و از نظر وزنی ۲۵۲ درصد رشد داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری افزود: بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا‌های تولیدی این استان به کشور‌های هدف صادراتی ارسال شده است.

وی گفت: این میزان صادرات علاوه بر تحقق کامل هدف صادراتی استان از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

مرادی ادامه داد: کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، شیر خشک، اوره و آمونیاک، بادام، خوراک آبزیان، موکت، خوراک ماهی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، سیلندر گاز و ... از عمده‌ترین کالا‌ها برای صادرات از استان چهارمحال و بختیاری به دیگر کشور‌ها است.

وی به کشور‌های مقصد صادراتی اشاره کرد و گفت: عراق، ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، گرجستان و ... از جمله کشور‌هایی هستند که عمده‌ترین صادرات استان، به آن‌ها است.

مرادی همچنین از صدور هزار و ۷۰۰ مورد اظهار نامه گمرکی در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: اظهارنامه‌های صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۶۳درصد رشد برخوردار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس استان چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده