تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۵۸۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون بهره‌برداری گل گهر عنوان کرد:

۱۴ میلیون تن افزایش تولید سنگ‌آهن تا افق 1404 خواهیم داشت

می متالز - ظرفیت تولید سنگ‌آهن تا افق 1404 باید از 80 میلیون تن فعلی به 162 میلیون تن برسد که بخش قابل‌توجهی از آن توسط سنگان و گل گهر تأمین خواهد شد.
۱۴ میلیون تن افزایش تولید سنگ‌آهن تا افق 1404 خواهیم داشت

به گزارش می متالز، مجتمع سنگ‌آهن سنگان برنامه رسیدن به ظرفیت تولید به 42 میلیون تن و گل گهر برنامه دستیابی به ۵۱ میلیون تن در سال را دست اجرا دارد، پس از آن سنگ‌آهن چادرملو و بافق در استان یزد بیشترین ظرفیت‌های تولید را ایجاد خواهند کرد.

مهندس محمد ستوده بحرینی، معاون بهره‌برداری گل گهر در این خصوص به معدن نامه عنوان کرد: در حال حاضر 37 میلیون تن سنگ‌آهن در ناحیه گل گهر استخراج می‌شود که به عبارتی 46 درصد از سنگ‌آهن کشور در حال حاضر توسط گل گهر تأمین می‌شود و اگر برنامه‌های توسعه را هم مدنظر قرار دهیم تولید به 51 میلیون تن خواهد رسید که در سال ۱۴۰۴ معادل ۳۶ درصد از نیاز سنگ‌آهن برای دستیابی به تولید مدنظر فولاد برای افق بعد از سال 1404 خواهد بود.

محمد ستوده بحرینی معاون بهره‌برداری گل گهر دراین‌باره عنوان کرد: معادن موجود در ناحیه گل گهر در حال حاضر با ظرفیت‌های برنامه‌ریزی‌شده معادن به شرح معدن 1 با تولید 12 میلیون تن و معدن 2 با تولید 4 میلیون تن و معدن 3 با تولید 15 میلیون تن و معدن 4 با تولید 4 میلیون تن و معدن 5 با تولید 2 میلیون تن و مجموعاً با ظرفیت استخراجی 37 میلیون تن سنگ‌آهن کشور را تأمین می‌کند.

ستوده بحرینی در ادامه به برنامه‌های توسعه‌ای گل گهر اشاره کرد و افزود: معدن ۶ با ۴ میلیون تن و ۳ جنوبی با ۱۰ میلیون تن در قالب توسعه‌ای به برنامه جاری اضافه خواهند شد.

معاون بهره‌برداری گل گهر به تفضیل نسبت به برنامه توسعه‌ای عنوان کرد: با برنامه توسعه‌ای که شرکت در نظر دارد مطالعات و اقدامات مهندسی و مدیریتی برای اضافه شدن معدن 3 جنوبی با ظرفیت استخراج سالانه 10 میلیون تن و معدن 6 با تولید سالانه 4 میلیون تن، درنهایت با مجموع 14 میلیون تن تولید بیشتر تا افق 1404 نسبت به تأمین سالانه 51 میلیون تن سنگ‌آهن به‌صورت پایدار برای یک دوره ۱۵ ساله اقدام نماید اقدام نماید.

ستوده بحرینی برنامه توسعه‌ای گندله را هم تشریح کرد و گفت: برنامه توسعه شرکت تولید 14 میلیون گندله گل گهر و 7 میلیون تن گندله گهر زمین است که در حال حاضر ظرفیت نامی هرکدام 5 میلیون تن گندله است که محقق شده است. مجموع دو کارخانه گل گهر ١١ میلیون تن و گهر زمین در حال نصب تجهیزات است.

عناوین برگزیده