تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۵۸۳۱۵

بهره برداری از باند دوم مبارکه مجلسی بروجن سال آینده

‌می‌متالز - باند دوم مبارکه مجلسی بروجن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۷ کیلومتر از طرح باند دوم مبارکه مجلسی بروجن به بهره‌برداری رسیده گفت: مطابق با برنامه زمان‌بندی باقیمانده این طرح در مرداد ۱۴۰۲ زیر بارترافیک می‌رود.
محسن قدیری افزود: این طرح در دو مرحله و دو قرارداد به مبلغ‌های ۲۷ میلیارد تومان و ۷۰ میلیارد تومان امضا شده است.

وی با بیان اینکه مرحله اول طرح باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن به طول ۷ کیلومتر بوده گفت: این مرحله از طرح با احتساب دو دستگاه دور برگردان و ورودی و خروجی روستای قلعه سفید با عرض ۱۱ متر همچنین روسازی دو لایه آسفالت به ضخامت ۱۲ سانتی متر به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از دیگر اقدامات در این بخش از طرح اجرای دو لایه اساسی به ضخامت ۲۵ سانتی متر و تعداد ۱۰ دستگاه پل آبرو با دهانه‌های مختلف (۱، ۲، ۳ و ۵ متر) بوده است.

قدیری گفت: از مرحله یک این طرح روکش لایه دوم اسفالت به طول هفت کیلومتر، احداث و نصب نیوجرسی به طول سه کیلومتر، ساخت پل باکسی ۳*۴ برای استفاده مزارع منطقه بر روی محور قدیم باقیمانده است.
وی گفت: مرحله دوم طرح باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن به طول ۲۹ کیلومتر (با احتساب ۶ دستگاه دوربرگردان و ورودی و خروجی‌های روستای حوض ماهی – معدن فولاد سنگ و قامیشلو) است که با عرض ۱۲ متر و روسازی ۴.۵ سانتی‌متر آسفالت SMA و ۱۹ سا نتی‌متر RCCP و ۱۵ سانتی متر اساس تثبیت شده با سیمان ۱۳۰ کیلوگرم طراحی شده است.

وی افزود: از دیگر مشخصات این مرحله از طرح، می‌توان به ۱۵ سانتی متر اساس و تعداد ۴۰ دستگاه پل آبرو با دهانه‌های مختلف (۲، ۳، ۴، ۶ و ۱۲ متر) همچنین ۲۸۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و احداث ۱۳ کیلومتر نیوجرسی اشاره کرد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تعداد ۸ دستگاه پل از مرحله دوم این طرح تا کنون ساخته شده است و ۹ کیلومتر از مسیر نیز با ۱۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، زیرسازی آن به پایان رسیده همچنین ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.
قدیری با بیان اینکه عملیات بتن غلطکی این طرح آغاز شده افزود: برای اجرا، بچینگ ۲ مترمکعبی (ایستگاه مرکزی بتن) مخصوص تولید R.C.C.p به مبلغ ۴ میلیارد تومان خریداری و مستقر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده