تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۶۰۸۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بیش از ۲۹۹ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت آذربایجان غربی

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: در ۲ ماهه نخست امسال، ۲۸ واحد صنعتی تولیدی با دریافت پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه، وارد چرخه تولید شدند.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی افزود: برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد‌ها بیش از ۵ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است که با بهره‌برداری از این واحد‌های صنعتی و تولیدی، زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۹۳ نفر در این واحد‌ها فراهم‌شده است.

وی تصریح کرد: در ۲ ماهه نخست امسال در حوزه صنعت استان ازنظر سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹۹ درصد و درزمینه اشتغال‌زایی بیش از ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته داشتیم.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی یادآور شد: اکنون ۲ هزار و ۱۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۸ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال در استان وجود دارد که برای ۶۰ هزار و ۳۹ نفر به‌صورت مستقیم در این واحد‌ها زمینه اشتغال فراهم‌شده است.

سرتیپی عنوان کرد: ۳ هزار و ۹۶۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۹۹۷ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۱ هزار و ۳۹۷ نفر در استان آذربایجان غربی در حال ایجاد و یا تکمیل هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۸۳ طرح صنعتی و تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال تکمیل شدن است که برای ایجاد و اجرای این طرح‌ها بیش از ۴۳ هزار ۴۸۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۷۴۰ نفر مهیا شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده