تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۶۳۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری میزگرد تشریح چارچوب‌های نظری سیاست صنعتی از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

‌می‌متالز - رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در میزگرد تخصصی «چارچوب‌های نظری سیاست صنعتی» گفت: در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری برنامه‌های توسعه‌ای و اقتصادی باید نگاه جامع کارشناسی وجود داشته باشد و از همه مهم‌تر اینکه یک تعامل و فهم مشترکی نیز میان کارشناس و سیاست‌گذار پدید آید.

به گزارش می‌متالز، احمد تشکینی بابیان این‌که در نظام اقتصادی کشور نباید تنها برنوشتن برنامه و سند بسنده کرد، افزود: نباید نوشتن سند و برنامه را هدف نهایی دانست، بلکه باید به نقش مجری، بازیگران، بخش خصوصی و محیط پیرامون نیز توجه داشت.

وی در ادامه بر نهادینه شدن چارچوب‌هایی در اقتصاد کشور تأکید کرد و ادامه داد: باید قواعد و ضوابط حرکت به سمت بازاری که با فعال اقتصادی و ذی‌نفع با ادبیات اقتصادی صحبت می‌کند، تعریف شود.

گفتنی است میزگرد تخصصی «چارچوب‌های نظری سیاست صنعتی (همراه با بازخوانی کتاب "استراتژی توسعه اقتصادی" به قلم آلبرت هیرشمن)» با حضور احمد تشکینی، رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی؛ حسین حیدری رمی، مترجم کتاب؛ عیسی منصوری، کارشناس توسعه بین‌الملل و امین مالکی، عضو هیئت‌علمی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده