تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۶۷۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

کالابرگ الکترونیکی مهم‌ترین راهکار برای مدیریت نقدینگی است

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت کالابرگ الکترونیکی را راهکار موثر مدیریت نقدینگی دانست و گفت: هدف دولت سیزدهم از کالابرگ الکترونیکی جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم همراه با کنترل نقدینگی است.

به گزارش می‌متالز، علیرضاشاه میرزایی روز سه‌شنبه در جلسه با جمعی از مدیران صنعت و اصناف استان گیلان در رشت راهکار اصلی کنترل تورم را مدیریت نقدینگی دانست و افزود: در حال حاضر بانک‌ها تعیین می‌کنند به چه کسی و به چه میزان تسهیلات بدهند.

وی ادامه داد: البته راه حل صحیح برای کنترل تورم عمل انقباضی نیست که باعث رکود و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود بلکه باید نقدینگی را به صورت زنجیره تولید تا مصرف هدایت کنیم؛ مثلا یک میلیون واحد مسکونی در کشور می‌تواند بدون تورم ساخته شود و این امر باید به صورت زنجیره مسکن هدایت شود.

شاه‌میرزایی همچنین تاکید کرد: نباید به نحوی یارانه کالای اساسی را مردمی کنیم که باعث کاهش مصرف مردم شود. سبد غذایی مردم نباید کوچک شود؛ بنابراین با کالابرگ می‌توانیم بدون اینکه مصرف مردم و تولید کاهش یابد، نقدینگی را وارد بخش‌های مولد اقتصاد کرد.

وی گفت: باید بدون افزایش در حوزه مسکن و بدون اینکه به صنعت و مصرف مردم آسیب بزنیم، بتوانیم تورم را کنترل کنیم و این راهش درمدیریت و هدایت نقدینگی در زنجیره تولید و توزیع کالا است.

شاه‌میرزایی هدایت نقدینگی در زنجیره تولید را با ابزار‌های فناوری اطلاعات میسر دانست و گفت: همانطور که سال‌هاست این امر در کشور‌های مختلف درحال اجر است ما نیز در کشورمان می‌توانیم این امر را انجام بدهیم.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: ما باید با فناوری اطلاعات زنجیره کالا را کنترل کنیم که این امر در مبارزه با قاچاق کالا و تورم نیز موثر خواهد بود.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده