تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۷۱۰۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲هزار و ۹۳۱واحد افزایش، معادل ۰.۲۰ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۲۸ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۴۲۲ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۰ درصد رشد، ۳۴ درصد افت و ۱۱۴ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۷۴۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۳ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۱.۰۷ و ۳۶.۷۹ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۲ هزار و ۹۳۱ واحد افزایش، معادل ۰.۲۰ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزارو ۳۹۶ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۹ هزار و ۴۷۴ واحد افزایش، معادل ۲.۴۳ درصد رشد کرد و رقم ۳۹۹ هزار ۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۷ هزار و ۳۸۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۹۴ هزار و ۹۶۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۹ هزار و ۷۴۲ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۵۵ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۶۸ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۰.۳۴ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده