تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۷۲۸۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره برداری از واحد تولید آهک بخش خرانق/ پروژه‌های شرکت آهن و فولاد ارفع چادرملو آغاز شد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به بخش خرانق از واحد تولید آهک دانه‌بندی شده در بخش خرانق از توابع شهرستان اردکان بهره‌برداری کرد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان یزد به شهرستان اردکان سفر کرده و واحد تولید آهک دانه‌بندی شده در بخش خرانق را بهره‌برداری رساند.

در این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و در آن سنگ آهک دانه‌بندی شده، آهک میکرونیزه و آهک هیدراته تولید می‌شود.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در پایان هفته دولت به استان یزد سفر کرده و از هشت واحد صنعتی و معدنی در شهرستان‌های مروست، مهریز، اردکان، میبد و یزد بازدید نموده و چهار واحد صنعتی را به بهره‌برداری رساند.

بازدید از دو واحد بزرگ صنعتی و معدنی در زنجیره فولاد اردکان

وزیر صمت ضمن بازدید از دو واحد بزرگ صنعتی و معدنی در زنجیره فولاد اردکان در مراسم آغاز به کار پروژه‌های شرکت آهن و فولاد ارفع با اعتبار ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شرکت کرد.

سیدرضا فاطمی امین دقایقی پیش از واحد‌های مختلف ذوب و گندله‌سازی فولاد چادرملو بازدید نموده و در مراسم آغاز پروژه‌های شرکت آهن و فولاد ارفع با اعتبار ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شرکت کرد.

این پروژه‌ها شامل طرح برداشت و انباشت گندله ضلع شمال غربی، فاز یک بهینه‌سازی غبارگیری‌های ناحیه فولادسازی، اجرای سیستم اعلان و اطفا حریق، احداث جاده شرق (مجاور راه آهن)، احداث تصفیه‌خانه تأمین آب صنعتی (خلیج فارس)، ساخت مخازن ذخیره‌سازی اکسیژن، احداث ۱۰ هزار متر مربع انبار مسقف، توسعه تصفیه خانه سیاه کوه، سیستم‌های آبیاری فضای سبز و محوطه‌سازی، طراحی و احداث مسجد و سایر پروژه‌ها در این مجتمع بزرگ تولیدی است.

شرکت آهن و فولاد ارفع، تولیدکننده شمش بیلت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی، آهن اسفنجی است که در آن با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان برای هزار و ۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و اکنون به عنوان یکی از واحد‌های فولادی بزرگ یزد در حال فعالیت است.

وزیر همچنین در حضور خود در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به بخش‌های مهم این شرکت که تولیدکننده انواع شمش فولاد ساده کربنی، کم آلیاژ و گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی سرزد. مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه‌گذاری ١� � هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ٦ هزار نفر در اردکان مشغول فعالیت است.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در پایان هفته دولت به استان یزد سفر کرده و به همراه استاندار یزد، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مدیران و مسوولان استانی از هشت واحد صنعتی و معدنی در شهرستان‌های مروست، مهریز، اردکان، میبد و یزد بازدید نموده و چهار واحد صنعتی را به بهره‌برداری می‌رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده