تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۶۵۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۱۲۶ هزار تن کالا از استان سمنان در امسال / رشد ۵۵ درصدی ارزش دلاری صادرات

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۵۵ درصدی صادرات در استان طی پنج ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۲۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴۸ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، از نظر ارزش دلاری ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان طی این مدت، ۳۸۱ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته دارای رشد ۵۱ درصدی می‌باشد.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طی این مدت کالا‌هایی از قبیل لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری، پایه نفتی و پتروشیمی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، شمش سرب، سیم و کابل، محصولات شیمیایی، شیرینی و شکلات و بیسکوییت، کاشی و سرامیک، کاغذ و مقوا، محصولات پلاستیکی، محصولات فولادی، صنایع نساجی به کشور‌های مختلفی نظیر ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، امارات، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، روسیه، گرجستان، هند و ... صادر شده است.

حمیدرضا مداح اظهار داشت: طی این مدت در حدود ۳ هزارتن کالا به ارزش حدود ۱۷ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالا‌های وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفور ماتور‌ها، پروپیلن، لقا کننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور و ... است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان ۵۶۶۶ دلار می‌باشد اذعان کرد: این مقدار کالا‌های وارداتی از کشور‌هایی نظیر ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و ... به گمرک استان وارد شده است.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده