تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۷۷۰۰۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولید ماهانه۱۰۰ هزار محصول در ایران خودرو و سایپا/ آمادگی۱۰شرکت برای واردات

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت با اعلام آمادگی بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو‌های اقتصادی، وعده تولید ماهانه ۱۰۰ هزار محصول در نیمه دوم سال توسط ایران خودرو و سایپا داد.

به گزارش می‌متالز، عبدالله توکلی لاهیجانی با بیان اینکه قیمت خودرو از ابتدای سال تاکنون کمترین نوسان قیمت را تجربه کرده به ایلنا گفت: واردات خودرو‌های اقتصادی به الزام تبدیل شده و بیش از ۱۰ شرکت اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: ظرفیت تولید اسمی و سالانه ایران خودرو و سایپا حدود ۸۰۰ هزار دستگاه است که تولید کمتر از این ظرفیت اسمی، منجر به افزایش هزینه‌های سربار خواهد شد؛ بنابراین ساز و کار اصلی وزارت صنعت، افزایش تولید بوده تا خودرو‌ها از فرآیند قرعه‌کشی خارج شوند.

این مقام مسوول با وعده تولید ماهانه ۱۰۰ هزار محصول در نیمه دوم سال توسط ایران خودرو و سایپا، ادامه داد: سامانه جامع با این هدف تشکیل شد که دو خودروساز به صورت مجزا قرعه‌کشی انجام ندهند، اما با خرارج شدن تمام محصولات سایپا از فرآیند قرعه‌کشی، دیگر نیازی به ادامه فعالیت این سامانه نبود و خودروسازان به دنبال فروش لیزینگی (اقساطی) هستند.

توکلی لاهیجانی توضیح داد: با توجه به شکاف تقاضا و عرضه خودرو در بازار، حدود سه سال تولید خودرو‌ها افت کرد. بخشی از خودرو‌های تولید شده به دلیل نقض به پارکینگ‌ها منتقل و خودروسازان با عارضه انباشت مواجه بودند، اما با افزایش ۲۸۰ درصدی تولید خودرو‌های کامل نسبت به سال گذشته، آمار محصولات در پارکینگ‌ها به صفر رسید.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده