تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۱۲
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۷۷۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

تغییر ترکیب سهامداران ایران خودرو و سایپا بدون کاهش سهام دولت بی فایده است

‌می‌متالز - نماینده مجلس گفت: تغییر ترکیب سهامداران ایران خودر و سایپا باید به ارتقای کیفیت و اصلاح قیمت منجر شود و کاهش سهام دولت در صنعت خودرو به تنهایی کافی نیست.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی با بیان اینکه صِرف کاهش سهام دولت در خودروسازی‌ها، کافی نیست، گفت: ترکیب سهامداران و نحوه برخورد دولت با این صنعت به گونه‌ای تدبیر شود که برآیند آن به رفع مشکلات، ارتقای کیفیت خودرو و اصلاح قیمت بیانجامد.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از سهام برخی شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا دولتی است، اما دولت دخالت خاصی در این شرکت‌ها ندارد، اما در ایران این گونه نبوده و حتی اگر سهام دولت کم شود، فشار سیاسی و اعمال نفوذ‌ها همچنان انجام شود.

این نماینده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل در اجرای اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی توجه به این است که در فرآیند خصوصی‌سازی نه تنها حجم تولید، کیفیت و میزان اشتغال واحد تولیدی کاهش پیدا نکند بلکه با تغییر مدیریت از دولتی به خصوصی برآیند کار مثبت شود. متاسفانه تجربه خصوصی‌سازی در دو دهه اخیر نشان داده این اتفاق رقم نخورده و باید دقت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

به گفته کریمی، دولت باید در مسیر واگذاری سهام در خودروسازی‌ها نهایت دقت را به کار گیرد. فراتر از لزوم دقت در خصوصی‌سازی، موضوع نحو آرایش و ترکیب سهامداران دو خودروساز باید به گونه‌ای باشد که برآیند آن به کارآمدتر شدن این صنعت کمک کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده