تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۷۸۲۰۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

دوره آموزش «نرم افزار سالیدورکس» برگزار می‌شود

‌می‌متالز - انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی همدان و انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه ملایر با همراهی انجمن‌های علمی برتر، دوره آموزش مقدماتی نرم افزار سالیدورکس" را برگزار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، نرم افزار سالیدورک یا «سالیدورکس» (SolidWorks)، یک نرم‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و مهندسی به کمک کامپیوتر (CAE) است. این نرم‌افزار، امکان طراحی و تحلیل مدل‌های سه‌بعدی از قطعات و تجهیزات مکانیکی را فراهم می‌کند. قابلیت‌های فراوان SolidWorks، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. مهندسان می‌توانند با استفاده از این قابلیت‌ها و بدون ساخت نمونه‌های واقعی، محدودیت‌ها و ایرادات طراحی خود را مورد ارزیابی و بهینه‌سازی قرار دهند.

این نرم افزار کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع مختلف نظیر خودروسازی و ساخت تجهیزات پزشکی دارد امروزه، میلیون‌ها مهندس در حوزه‌های متعدد از قابلیت‌های این نرم‌افزار برای ساخت مدل‌های ساده تا پیشرفته بهره می‌گیرند. به طور کلی، ایجاد هر شکل سه‌بعدی دلخواهی با Solidworks ممکن است.

این دوره با تدریس پارسا کریمی ـ عضو انجمن مهندسان مکانیک (ASME) از ششم آبان پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۱۶، به مدت ۳۰ ساعت آموزش برگزار می‌شود.

"آموزش محیط طراحی دو بعدی Sketcher"، "آموزش محیط طراحی سه بعدی Features"، "آموزش محیط مونتاژ Assembly"، "آموزش محیط ساخت متریال Material Library"، "آموزش محیط نقشه کشی دو بعدی و نقشه‌های کارگاهی Drawing"، "آموزش محیط رندرگرفتن از تصویر Rendering"، "تلرانس گذاری ابعادی و هندسی GD & T" و "شبیه سازی Simulation" از جمله موضوعات و سرفصل‌هایی است که در این دوره ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به لینک https://rooydadestan.ir/?p=۷۴۵۶۸ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده