تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۷۸۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت تپکا:

گره صنعت به دست دانشگاهی‌ها باز می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت تولیدی پرتوی کوره القایی گفت: دانشگاهی‌ها باید همکاری خوبی با صنعت داشته باشند و اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با همکاری دانشجویان به دستاوردهای بزرگی برسند، ما در بحث کوره‌های القایی دقیقا همین کار را کردیم و نتیجه نیز گرفتیم.
گره صنعت به دست دانشگاهی‌ها باز می‌شود

به گزارش می متالز، سید صادق سعادتمند اظهار داشت: ما جز اولین تولیدکنندگان کوره القایی در ایران هستیم، بنده تحقیقات این پروژه را در جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه نصیر آغاز کردم.

وی افزود: از سال 63 تحقیقات اولیه برای ساخت این کوره‌ها شروع شد و پس از طی تحقیقات اصولی در سال 70-71 ما اولین کوره‌های پیشگرم را برای راه‌آهن ایران به منظور فورج پیچ تراورس ساختیم، به تدریج بعد از کوره‌های فورج شروع به ساخت کوره‌های ذوب نیز کردیم، در حال حاضر کورهایی با ظرفیت 10 تن تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی پرتوی کوره القایی بیان کرد: پروژه دیگری که شرکت ما آغاز کرده و از آن نیز جواب گرفتیم ساخت ماشین‌های ریخته‌گری پیوسته است که این دستگاه‌ها ذوب را از کوره می‌گیرند و به شمش 10 در 10 تبدیل می‌کنند، در واقع فولاد در کوره القایی ذوب می‌شود و این ماشین‌ها قراضه‌های ذوب شده را به‌صورت پیوسته به شمش تبدیل می‌کنند. در این ماشین که بیش از یک هزار قطعه وجود دارد فقط لوله مسی آن از منابع خارجی تامین می‌شود و باقی قطعات ساخت ایران است.

عناوین برگزیده