تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۸۵۲۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد انگلستان خواستار تمدید طرح تخفیف قبض برق شد

‌می‌متالز - با توجه به جهش شدید قیمت برق و متوقف شدن بسیاری از کارخانه ها، شرکت فولادی Tata Steel انگلستان خواستار تمدید طرح تخفیف قبض برق شد.

به گزارش می‌متالز، بررسی‌ها نشان داد شرکت فولادی Tata Steel انگلستان، بزرگترین فولادساز بریتانیا، از دولت خواسته است تا تمدید و تقویت طرح تخفیف قبض انرژی (EBRS) را پس از مارس ۲۰۲۳ تایید کند.

فعالان بازار در روز شنبه (۱۷ دسامبر) اعلام کردند قیمت برق در بریتانیا در اوایل دسامبر به بیش از ۱.۵ هزار مگاوات ساعت (۱.۸۵ هزار دلار) افزایش یافته که بیش از ۳۰ برابر میانگین تاریخی آن است.

به نقل از برخی منابع خبری، شرکت فولادی Tata Steel انگلستان انتظار دارد پاسخی از مقامات بریتانیا برای تایید و بهبود عملکرد طرح تخفیف قبض انرژی (EBRS) پس از مارس ۲۰۲۳ دریافت کند.

معامله گران گزارش دادند جهش‌های بزرگ مشاهده شده طی هفته منتهی به روز شنبه (۱۷ دسامبر) در قیمت برق تقریباً طرح تخفیف قبض انرژی را مختل کرده است، که هدف آن محافظت از صنعت در برابر سطوح قیمتی در حال نوسان انرژی است.

Gareth Stace مدیرعامل فولاد بریتانیا، گفت: جهش قیمت برق برخی از شرکت‌های فولادی را مجبور کرده است که تولید خود را در شلوغ‌ترین ساعات روز متوقف کنند.

Gareth Stace مدیرعامل فولاد بریتانیا در ادامه تصریح کرد: به عقیده من راه حل بلند مدت برای این مشکل سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و اصلاحات اساسی بازار خواهد بود، اما اکنون صنعت بریتانیا به یک راه حل سریع نیاز دارد که تضمین کند تولید کنندگان فولاد مستقر در بریتانیا در رقابت با سایر کشور‌ها باقی می‌مانند.

تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۷ دسامبر) اعلام کردند صنعت فولاد انتظار دارد که دولت تمدید سقف قیمت برق و گاز را برای بخش‌های آسیب پذیر مانند تولید کنندگان فولاد اعلام کند.

Gareth Stace همچنین اظهار کرد: مهم است که سقف قیمت به روزرسانی شود تا منعکس کننده شرایط و شیوه‌های جدید بازار در کشور‌های رقیب باشد.

به نقل از برخی منابع خبری، دولت آلمان در حال برنامه ریزی برای کل سال ۲۰۲۳ است، به طوری که بتواند قیمت عمده برق را در محدوده ۱۳۰ یورو در هر تن مگاوات ساعت تضمین کند. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده کمتر از سقف ۲۱۱ پوندی بریتانیا در هر مگاوات ساعت می‌باشد.

به نقل از برخی تاجران، دولت بریتانیا باید به این موضوع واکنش نشان دهد. باید توجه داشت که ادامه دار نبودن طرح تخفیف قبوض برق ممکن است منجر به کاهش تولید، سهم بازار و افزایش واردات در سال آینده شود.

همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داده بود، اتحادیه کارگری فولادسازان بریتانیا با درخواست حمایت از صنعت فولاد داخلی از نخست وزیر این کشور Rishi Sunaku، درخواست کرد تا طرح تخفیف در قبض برق را تمدید کند.

به گفته دبیر کل اتحادیه کارگری فولادسازان بریتانیا آقای Roy Rickhus، صنعت فولاد بریتانیا اگر دو برابر رقبای خود در اتحادیه اروپا برای قبض برق هزینه بپردازد، نمی‌تواند با آن‌ها وارد رقابت شود.

در این میان معامله گران در روز شنبه (۱۷ دسامبر) گزارش دادند در سال ۲۰۲۰/۲۰۲۱، کارخانه‌های فولاد بریتانیا به طور متوسط ۴۷ پوند در هر مگاوات ساعت برای هزینه برق پرداخت می‌کردند، در حالی که بررسی‌ها نشان داد هزینه برق در آلمان ۲۵ پوند در هر مگاوات ساعت و در فرانسه ۲۸ پوند در مگاوات ساعت بود. باید توجه داشت که دستیابی به برابری قیمت با آلمان باعث صرفه جویی ۵۴ میلیون پوندی در سال در کارخانه‌های بریتانیا می‌شود که می‌تواند صرف ارتقای ظرفیت این کارخانه‌ها شود.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده